تلاش نافرجام برای ترور دادستان کل بلغارستان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تلاش نافرجام برای ترور دادستان کل بلغارستان

منابع رسانه‌ای دوشنبه شب به وقت تهران از تلاش نافرجام ترور دادستان کل بلغارستان خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 01
کد خبر: ۱۸۲۰۵۰

به گزارش راهبرد معاصر تلاش برای ترور «ایوان گشف» دادستان کل بلغارستان در جاده بین «صوفیه» و «ساموکوف» حوالی ساعت ۱۱:۴۵ صبح دوشنبه به وقت محلی رخ داد.

تلویزیون دولتی بلغارستان گزارش کرد که دادستان کل قرار بود به ترکیه سفر کند. وی قبل ترک کشور تصمیم گرفت برای دیدار با دادستان‌های جوان به منطقه ساموکوف برود.

«پتار تودوروف» از مقامات وزارت کشور بلغارستان در نشست خبری گفت که در این حادثه به کسی آسیب نرسیده و تحقیقاتی در این زمینه در حال انجام است. قرار است «گالاب دونف» نخست وزیر بلغارستان فردا سه شنبه با وزیر کشور در این زمینه دیدار کند.

برخی منابع خبری مدعی شدند یک ماده منفجره در مقابل یکی از خودروهای حامل دادستان کل بلغارستان منفجر شد. این منابع اعلام کردند که مواد منفجره از راه دور فعال شد.

«بوریسلاو سارافوف» معاون دادستان کل گفت که دادستان کل و خانواده‌اش هدف یک اقدام تروریستی قرار گرفتند. او گفت که این حادثه ارعاب نبود، بلکه یک ترور بود. به گفته وی، ترکش بمب دهانه‌ای به قطر سه متر در مسیر ایجاد کرده است.

این مقام ارشد بلغارستان افزود: «دولت نمی‌تواند اجازه چنین حوادثی را بدهد. این حمله به دولت است. این پیامی را به شرکای اروپایی می‌فرستد که بلغارستان نمی‌تواند از نهادهای خود محافظت کند.»

این گزارش حاکیست، هنوز هیچ فرد و گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده نگرفته است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار