توافق دو طرف درگیر در سودان برای مذاکره در ریاض-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

توافق دو طرف درگیر در سودان برای مذاکره در ریاض

رئیس هیأت سازمان ملل متحد در سودان از توافق ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور برای مذاکره در ریاض یا سودان جنوبی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 02
کد خبر: ۱۸۲۰۷۶

به گزارش راهبرد معاصر، «فولکر پرتز» رئیس هیأت سازمان ملل متحد گفت که «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان و «محمد حمدان دقلو» معروف به (حمیدتی) فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع درباره اعزام نمایندگان خود به ریاض یا سودان جنوبی جهت مذاکره، توافق کردند.

 

وی تصریح کرد که مذاکرات مورد انتظار در ابتدا بر برقراری آتش‌بس ثابت و قابل اطمینان تحت نظارت ناظران داخلی و بین‌المللی متمرکز خواهد بود.

 

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، پرتز با اشاره به اینکه مقدمات اجرای مذاکرات در حال انجام است، گفت که با چالش‌هایی مواجه هستند و از جمله آن متقاعد کردن دو طرف به پایبندی به آتش‌بس است و احتمال ایجاد مکانیزمی برای نظارت بر آتش‌بس توسط ناظران سودانی یا خارجی نیز وجود دارد.

 

پرتز تأکید کرد که مذاکرات مربوط به برقراری آتش‌بس در سودان ممکن است در عربستان یا سودان جنوبی انجام شود اما اجرای این مذاکرات در ریاض ممکن است از لحاظ لجستیکی راحت‌تر باشد چرا که عربستان روابط تنگاتنگی با دو طرف سودانی دارد.

 

درگیری‌ نیروهای پشتیبانی سریع سودان به فرماندهی حمیدتی و ارتش این کشور تحت فرماندهی البرهان از پانزدهم ماه آوریل آغاز شده و همچنان ادامه دارد. جنگ داخلی در سودان تاکنون، صدها کشته و هزاران زخمی به دنبال داشته است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده