چاووش‌اوغلو خبر داد؛ برگزاری نشست چهارجانبه وزرای خارجه ۲۰ اردیبهشت در مسکو-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

چاووش‌اوغلو خبر داد؛ برگزاری نشست چهارجانبه وزرای خارجه ۲۰ اردیبهشت در مسکو

وزیر خارجه ترکیه از برنامه‌ریزی نشست با همتای سوری خود با حضور وزرای خارجه روسیه و ایران در تاریخ ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) در مسکو خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 03
کد خبر: ۱۸۲۳۳۷

به گزارش راهبرد معاصر، وزیر خارجه ترکیه از نشست با همتای سوری خود با حضور وزرای خارجه روسیه و ایران در تاریخ ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) در مسکو خبر داد.

 

به گزارش روزنامه دیلی صباح ترکیه، «مولود چاووش‌اوغلو» چهارشنبه (سوم مه) گفت در تاریخ ۱۰ مه در چارچوب مذاکرات عادی‌سازی روابط آنکارا و دمشق، با همتای سوری خود به میزبانی مسکو دیدار خواهد کرد. وی افزود «سرگئی لاوروف» و «حسین امیرعبداللهیان» وزرای خارجه روسیه و ایران نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

 

وزیر خارجه ترکیه پیش‌تر گفته بود که احتمال دارد وزرای خارجه چهار کشور ایران، روسیه، سوریه و ترکیه نشستی در ماه مه میلادی در مسکو برگزار کنند.

 

در راستای بازسازی روابط با سوریه، چاووش‌اوغلو اکتبر ۲۰۲۱ با «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه دیدار کرد. این دیدار بعد از آغاز روابط میان نهادهای اطلاعاتی دو کشور انجام شد.

 

همچنین وزارت دفاع فدراسیون روسیه سه‌شنبه (پنجم اردیبهشت) از برگزاری نشست چهارجانبه «سرگئی شویگو» وزیر دفاع این کشور با «محمدرضا قرایی آشتیانی»، «حلوصی آکار» و «علی محمود عباس» همتایان خود از جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و سوریه در مسکو خبر داد.

 

برگزاری این نشست‌ها پس از آن صورت گرفته که مقام‌های ترکیه به رغم روابط پر تنش سال‌های اخیر با سوریه، طی ماه‌های گذشته اظهارنظرهای مثبتی درباره برقراری دوباره روابط آنکارا و دمشق مطرح کرده‌اند.

 

مقام‌های دمشق ضمن برگزاری این دیدارها، با تکرار موضع سوریه درباره حضور غیرقانونی و اشغالگرانه ترکیه در خاک سوریه، خواستار پایان این حضور هستند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار