اعتصاب‌های جدید در راه‌آهن انگلیس-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اعتصاب‌های جدید در راه‌آهن انگلیس

رانندگان قطار در انگلیس با سازماندهی دو اتحادیه کارگری سرشناس از روز چهارشنبه دور جدیدی از اعتصاب‌هایی که برای سه روز در ماه ژوئن برنامه‌ریزی کرده‌اند را به اجرا می‌گذارند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۶ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 31
کد خبر: ۱۸۷۳۷۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ رانندگان قطار معترض انگلیسی که دور قبلی اعتصاب خود را در اوایل ماه مه اجرا کردند، از روز چهارشنبه اعتصاب جدیدی را در اعتراض به شرایط کاری و حقوقی خود شروع می‌کنند.

رسانه‌های انگلیسی گزارش کرده‌اند، که در نتیجه این اعتصابات جدید سفر‌های با قطار شدیدا مختل شده و خدمات رسانی قطار‌ها در برخی خطوط شدیدا کاهش یافته یا کاملا متوقف می‌شود.

روز چهارشنبه ابتدا رانندگان قطار عضو اتحادیه تجاری «آسلف» اعتصاب را شروع کرده و روز شنبه هم دوباره دست به اعتصاب خواهند زد. به نوشته پایگاه شبکه «بی. بی. سی»، تاثیر این اعتصاب بر خدمات دهی بخش راه‌آهن انگلیس شدید خواهد بود و باعث خواهد شد که تنها ۴۰ درصد قطار‌های این کشور فعال بمانند.

روز جمعه نیز گروه دیگری از کارگران بخش راه‌آهن انگلیس شامل نگهبانان و کارمندان ایستگاه‌های قطار که به اتحادیه تجاری «آر. ام. تی» تعلق دارند دست به اعتصاب خواهند زد که اعتصاب آن‌ها نیز باعث متوقف شدن فعالیت دست کم نیمی از قطار‌ها خواهد شد.

این اعتصاب‌ها همزمان با تعطیلات میان ترم دانشجویان و شهرآورد فینال جام حذفی فوتبال انگلیس بین منچستریونایتد و منچستر سیتی برگزار شده و باعث اختلال در سفر‌هایی که به این مناسبت برنامه‌ریزی می‌شوند، خواهد شد.

دور جدید اعتصاب کارگران بخش راه آهن انگلیس بعد از آن برنامه‌ریزی شد که نمایندگان اتحادیه «آسلف» در مذاکرات با مقام‌های شرکت‌های راه‌آهن، پیشنهاد آن‌ها برای افزایش دادن حقوق به میزان چهار درصد در سال برای یک بازه دو ساله را رد کردند.

اتحادیه تجاری آر. ام. تی نیز افزایش حقوق پیشنهادی مقام‌های دولت انگلیس را «غیرقابل قبول» دانسته و اعلام کردند، که مقام‌ها پیشنهادات جدیدتری به آن‌ها ارائه نکردند.

«میک لینچ»، دبیر کل این اتحادیه وعده داد، کارگران معترض به اعتصاب خود تا زمان رسیدن به توافقی مقبول بر سر مطالباتشان در خصوص حقوق و شرایط کاری ادامه خواهند داد.

سخنگوی وزارت حمل ونقل انگلیس شدیدا به این برنامه اعتصابات جدید اعتراض کرده و گفت: «رهبران اتحادیه‌ها این اعتصابات را در روز‌های برگزاری اتفاقات مهمی نظیر اولین دربی منچستری در فینال جام حذفی انگلیس و چندین کنسرت و فستیوال دیگر در این کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند. آن‌ها حتی به مختل کردن برنامه‌های صد‌ها هزار فردی که کل سال منتظر این اتفاقات بودند کفایت نکرده و در هر بار اعتصاب، به جیب اعضای خودشان هم آسیب میزنند، چون آن‌ها را از حقوقشان محروم می‌کنند.»

او ادامه داد: «دولت انگلیس یک پیشنهاد حقوقی معقول و عادلانه را تسهیل کرد و رهبران اتحادیه‌ها باید کار درست را کرده و تصمیم‌گیری درباره این پیشنهاد را به عهده اعضای خود بگذارند.»

انگلیس به همراه چند متحد اروپایی وغربی دیگرش در پی تبعات اقتصادی ناشی از تحریم‌هایی که غرب در طول سال گذشته میلادی به بهانه تحولات اوکراین علیه روسیه اعمال کرد و کمک‌های تسلیحاتی که در اختیار اوکراین برای استفاده در جنگ با روسیه قرار داد، درگیر اعتراضات و اعتصابات پی در پی گروه‌ها و اقشار مختلفی که از فشار‌های اقتصادی و تنزل شرایط کاری و حقوقی خود ناراضی هستند شده است. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده