خریدار صادرات نظامی اسرائیل چه کشور‌هایی هستند؟-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

خریدار صادرات نظامی اسرائیل چه کشور‌هایی هستند؟

وزارت جنگ رژیم اسرائیل با بیان اینکه کشور‌های عربی یک چهارم صادرات نظامی تل آویو را خریداری می‌کنند، مدعی شد که صادرات نظامی این رژیم در سال ۲۰۲۲ به بالاترین میزان خود یعنی ۱۲.۵ میلیارد دلار رسیده است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 14
کد خبر: ۱۸۹۴۲۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از هر چهار معامله با کشور‌های عربی، یکی مربوط به هواپیما‌های بدون سرنشین است و «موشک‌ها و سامانه‌های پدافند هوایی» ۱۹ درصد کل صادرات را تشکیل می‌دهند.

بر اساس داده‌های این وزارتخانه، صادرات اسرائیل طی ۹ سال گذشته دو برابر شده است و داده‌های مربوط به مناطق صادراتی نشان می‌دهد که صادرات به کشور‌های عربی که توافق‌نامه‌های عادی‌سازی را امضا کرده‌اند، یک جهش فوق العاده را نشان می‌دهد.

وزارت جنگ رژیم اسرائیل افزود: درآمد صادراتی به این کشور‌ها در سال ۲۰۲۱ به ۸۵۳ میلیون دلار رسیده است و در مقایسه با ۲.۹۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲، که از ۹ درصد صادرات به ۲۴ درصد افزایش یافته است.

«ایال زامیر» مدیر کل این وزارتخانه گفت: بی‌ثباتی جهانی تقاضا برای سامانه‌های هوایی، پهپاد‌ها و موشک‌های اسرائیل را افزایش می‌دهد و ما دائماً برای حفظ و ارتقای توانایی‌های خود تلاش می‌کنیم.

امروز چهارشنبه قرار است پارلمان آلمان خرید سامانه دفاع هوایی «پیکان-۳» اسرائیل را در قراردادی به ارزش حدود ۴.۳ میلیارد دلار تصویب کند. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار