سفر نخست وزیر چین به آلمان و فرانسه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سفر نخست وزیر چین به آلمان و فرانسه

وزارت خارجه چین از سفر نخست وزیر این کشور به آلمان و فرانسه خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۶ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 15
کد خبر: ۱۸۹۵۴۰

به گزارش راهبرد معاصر، ظهور چین در شرق آسیا به عنوان یک بازیگر تجدید نظر طلب و تغییر ساختار نظام بین الملل به سمت چند قطبی، باعث کاهش اهمیت قاره اروپا برای آمریکا شده و واشنگتن اکنون تمرکز خود را بر روی مهار چین در شرق آسیا قرار داده است. با این حال، متحدان اروپایی ایالات متحده علی رغم شرایط تقابلی میان واشنگتن و پکن بر حفظ روابط خود با چین تاکید دارند. این در حالی است که آمریکا در سیاست مهار چین به کمک متحدان اروپایی اش دستکم در حوزه اقتصادی نیازمند است.

 

به گزارش تله تریدر، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) در کنفرانس خبری روزانه خود در جمع رسانه‌ها اعلام کرد لی کیانگ، نخست وزیر چین قرار است از ۱۸ تا ۲۳ ماه ژوئن به آلمان و فرانسه سفر کند.

 

بر طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، لی کیانگ علاوه بر دیدار با رهبران و مقامات ارشد آلمان و فرانسه، قرار است در اجلاس "پیمان مالی جدید جهانی" در ۲۲ و ۲۳ ژوئن در پاریس برگزار می‌شود شرکت کند.

 

دیدار نخست وزیر چین از این دو کشور اروپایی پس از سفر ماه مِه چین گانگ، وزیر خارجه چین به آلمان و فرانسه انجام می‌شود.

 

پیش‌تر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سفر به چین اعلام کرده بود اروپا باید رویکرد متفاوتی نسبت به پکن نسبت به رویکرد تقابلی آمریکا داشته باشد. همین اظهارات باعث خشم مقامات واشنگتن نسبت به بی توجهی اروپا درباره موازنه جدید قوا و منافع واشنگتن در نظام بین الملل شد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده