نشست مشورتی سیاسی ایران و پاکستان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

نشست مشورتی سیاسی ایران و پاکستان

قائم مقام وزارت خارجه پاکستان در دوازدهمین دور نشست گفتگو‌های مشورتی سیاسی بر عزم و اراده کشورش برای توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای با ایران تأکید کرد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۶ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 18
کد خبر: ۱۸۹۸۱۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ دوازدهمین دور نشست گفتگو‌های مشورتی سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان امروز (شنبه) ۲۷ خردادماه سال با حضور علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و اسد مجیدخان قائم مقام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی پاکستان برگزار شد.

در این گفتگو‌ها طیف وسیعی از موضوعات دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرفین درباره آخرین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز به تبادل نظر پرداختند.

علی باقری در این دیدار گسترش همه جانبه همکاری‌های ایران و پاکستان را به نفع دو ملت و در راستای تقویت ثبات و امنیت در منطقه ارزیابی کرده و عزم و اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش بیش از پیش این همکاری‌ها با پاکستان را مورد تأکید قرار داد.

اسد مجیدخان نیز با مهم ارزیابی کردن مناسبات دوجانبه پاکستان با ایران، از عزم و اراده کشورش برای توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای با ایران خبر داده و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور به روند خوب رو به رشد خود ادامه دهد.

در این دور از گفتگو‌ها توافق شد برای تحرک بخشیدن به روابط در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کمیته‌های کاری تشکیل شود تا ظرف مدت کوتاهی تمام توافقات موجود را که احتمالا در روند اجرایی شدن آن‌ها کندی وجود دارد مرور کرده و راهکار‌های اجرایی شدن آن‌ها را به مقامات دو کشور عرضه کنند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار