هشدار انگلیس به اتباعش: به افغانستان سفر نکنید-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

هشدار انگلیس به اتباعش: به افغانستان سفر نکنید

درحالی‌که هنوز سه نفر از شهروندان انگلیسی در بازداشت طالبان هستند، وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای از اتباع این کشور خواست به افغانستان سفر نکنند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۰۲ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 23
کد خبر: ۱۹۰۷۶۸

به گزارش راهبرد معاصر، دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس در توصیه‌نامه‌ای با متزلزل خواندن وضعیت امنیتی در افغانستان از اتباع انگلیسی خواست تا به دلیل خطر حملات تروریستی به این کشور سفر نکنند.

 

در این توصیه نامه آمده است: وضعیت امنیتی در افغانستان به‌شدت متزلزل است. خطر حملات تروریستی در اطراف فرودگاه، داخل و اطراف اماکن مذهبی و در جریان اعیاد وجود دارد. سفر در سراسر این کشور بسیار خطرناک است و ممکن است گذرگاه‌های مرزی باز نباشد.

 

توصیه‌نامه می‌افزاید در حال حاضر هیچ مقام کنسولی انگلیسی در افغانستان حضور ندارد و توانایی برای ارائه کمک‌ها در این زمینه به‌شدت محدود است.

 

وزارت خارجه انگلیس همچنین هشدار می‌دهد خطر بازداشت اتباع این کشور در افغانستان افزایش یافته است و ممکن است دولت انگلیس در مورد چنین بازداشت‌هایی مطلع نشود و بازداشت ممکن است طولانی مدت باشد.

 

این در حالی است که رسانه‌های انگلیسی در ماه نخست سال جاری میلادی اعلام کردند سه تبعه این کشور توسط نیروهای استخبارات طالبان بازداشت شده‌اند، پس از آن «سوئلا براورمن» وزیر کشور انگلیس اواسط فروردین با تأیید این موضوع گفت مذاکرات با طالبان برای آزادی این زندانیان آغاز شده است.

 

طالبان تاکنون دراین‌باره اظهار نظر نکرده است و از سرنوشت اتباع انگلیسی بازداشت شده خبری در دسترس نیست.

 

پیش از این نیز 5 شهروند به دلیل آنچه نقض قوانین افغانستان خوانده شده بود توسط طالبان بازداشت شده بودند که پس از رایزنی‌های کابل و لندن آزاد شدند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار