کارگران هتل در آمریکا اعتصاب کردند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

کارگران هتل در آمریکا اعتصاب کردند

هزاران تن از کارگران هتل در لس آنجلس آمریکا در اعتراض به دستمزدهای پایین اعتصاب کردند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۱۲ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 03
کد خبر: ۱۹۲۴۹۱

به گزارش راهبرد معاصر، هزاران تن از کارگران هتل در لس آنجلس آمریکا از روز یک شنبه در اعتراض به دستمزدهای پایین اعتصاب کردند.

 

اتحادیه هتل داران لس آنجلس در بیانیه‌ای اعلام کرد 15 هزار کارگر هتل در بیش از 60 هتل بزرگ در منطقه لس آنجلس و اورنج کانتی، یک روز پس از پایان قرارداد کاری خود، اعتصاب گسترده‌ای را برای دریافت دستمزد بیشتر آغاز کردند. این یکی از بزرگترین اعتصابات تاریخ صنعت هتل داری آمریکا در سال های اخیر است.

 

براساس این بیانیه، کارگران هتل شامل مستخدمین، ظرف شوران، آشپزها، خدمتکاران، پیشخدمت ها و متصدیان پیشخوان هتل ها هستند که برای تامین هزینه های زندگی خود در این شهر با مشکل مواجه هستند.

 

این اعتصاب در حالی آغاز شده که تعطیلات ماه جولای آغاز شده و فصل تابستان شلوغ جنوب کالیفرنیا با انبوهی از مسافر برای هتل ها، در راه است.

 

نایب رئیس اتحادیه اظهار کرد اعضای اتحادیه ما ابتدا به واسطع شیوع کووید 19 دچار ضرر و زیان شده و حالا به واسطه حرص و طمع روسای خود ضرر می کنند و نمی توانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

 

این در حالی است که نمایندگان بیش از 40 هتل، این اتحادیه را متهم به ژست گیری سیاسی کرده و این اعتصاب را تنها ابزار سازمان دهنده خود معرفی کرده و از مذاکره با حسن نیت، خودداری کرده اند.

 

سخنگوی اتحادیه تصریح کرد هزاران کارگر هتل در ده‌ها هتل از روز یکشنبه صبح کار خود را رها کرده و انتظار می رود شمار کارگران معتصب همزمان با ادامه اعتصاب، افزایش یابد.

 

همچنین نمایندگان هتل ها اظهار کردند که هتل ها با مدیریت و کارکنان غیرعضو اتحادیه باز می ماند و آنها جایگزین کارگران اعتصاب کننده خواهند شد.

 

این در حالی است که اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا نیز همچنان در جریان است و درحالی که این اعتصاب رفته رفته درحال کمرنگ شدن است و چانه‌زنی‌های گسترده‌ای میان روسای انجمن و اتحادیه استودیوها ادامه دارد، برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد درنهایت نویسندگان دست بالای مذاکرات را در اختیار دارند و می‌توانند خواسته‌هایشان را به گروه مقابل تحمیل کنند.

 

همچنین چند روز پیش اعضای اتحادیه کارگری در شرکت پست یوپی‌اس UPS آمریکا از تصویب برنامه اعتصاب کارکنان این شرکت که بزرگ‌ترین اعتصاب تاریخ این کشور خواهد بود، خبر دادند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده