مطالبه رهبر انقلاب برای همگانی کردن خدمت‌رسانی-راهبرد معاصر
سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است آیت الله رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است بانکی‌پور: امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق قلب استکبار را هدف گرفتیم وزیر کشور: کمبودهای قانونی درباره نگهداری حیوانات را باید تکمیل کنیم قالیباف: گزارش نظارتی در خصوص تامین اقلام اساسی سه شنبه در مجلس قرائت می‌شود ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی سیل مشهد دستور کار مجلس امروز 30 اردیبهشت 1403

مطالبه رهبر انقلاب برای همگانی کردن خدمت‌رسانی

اجتماع بزرگ جهادگران بسیجی و گروه‌های جهادی بسیج سازندگی عصر چهارشنبه 23 مرداد 98 در مصلای حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 14
کد خبر: ۱۹۲۸۹

به گزارش راهبرد معاصر ، اجتماع بزرگ جهادگران بسیجی و گروه‌های جهادی بسیج سازندگی از دقایقی پیش ( عصر چهارشنبه 23 مرداد 98) در مصلای حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

 

در این مراسم سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه، منصور غلامی وزیر علوم و تحقیقات، سردار محمدحسین سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولین حضور دارند.

 

* سردار سپهر: مسئولین زمینه خدمت رسانی بسیجیان را فراهم کنند

سردار محمدحسین سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در اجتماع بزرگ جهادگوان بسیج سازندگی اظهار داشت: بسیج بعنوان حزب انقلاب اسلامی و بزرگترین نهاد مردمی و جهادی امروز افتخار دارد که با بیش از ۱۲ هزار گروه جهادی، آمادگی عملیاتی کردن پیام رهبر معظم انقلاب را دارد.

 

وی افزود: رهبری فرمودند "امروز ویژگی عمل جهادی هویت ما را تشکیل می دهد" ما نیز امادگی داریم در این اجتماع بار دیگر میثاق ببنیدم که با هماهنگی دستگاه ها و مسئولین کار جهادی را در کشور پیش ببریم.

 

سردار سپهر در پایان تاکید کرد: از همه مسئولین درخواست داریم زمینه خدمت و محرومین زدایی را برای بسیجیان فراهم کنند.

* انتشار بخشی از دیدار ۲ساعته رهبرانقلاب با جهادگران در مراسم

بخشی از فیلم دیدار ۲ساعته رهبرانقلاب با جهادگران در این مراسم پخش شد.

براساس این گزارش، ۴۲ نفر از اعضای گروه‌های جهادی پنج‌شنبه 10 مردادماه در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، به ارائه‌ گزارش اقدامات خود در مناطق محروم و تشریح نظراتشان درباره‌ این مسئله پرداختند.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای در این دیدار، ضمن تقدیر از این جوانان مؤمن انقلابی فرمودند: هرچه ممکن است تلاش کنید و پیش بروید. هرچه ممکن است فکر کنید و این فکر را به مرحله‌ی عمل در بیاورید.

 

رهبر انقلاب اسلامی ‌در تأیید این حرکتهای انقلابی، گفتند: بگذارید ما مجموعه‌ی عظیمی از نسل انقلاب اسلامی را در کشورمان شاهد باشیم که از لحاظ سطح فهم، مسائل مدیریتی، خدمت‌رسانی، ایجاد عدالت و قیام به قسط، به جایی رسیده باشد که ذهنهای معمولی بشر به آنجا نرسیده و باید از او الگو بگیرند.

 

‌ایشان درباره‌ ضرورت گفتمان‌سازی این‌گونه فعالیتها افزودند: گفتمان حرکت جهادی، شماها را به وجود آورده. ما بایستی کاری کنیم که این گفتمان به یک گفتمان عمومی تبدیل شود؛ عده‌ای هستند که محرومیت زندگی و جسمانی ندارند اما از خدمت به محرومان محرومند. به آنها هم خدمت کنید.

 

* پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به جهادگران

گفتنی است در این مراسم، پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جهادگران بسیج سازندگی قرائت شد.

 

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

« بسمه‌تعالی

جوانان عزیز گروههای جهادی و بسیج سازندگی

افزون بر چند کلمه‌ئی که دیشب حضوراً گفته شد:

- اولاً: کارتان با ارزش است. سپاس امثال من حق آن را ادا نمی‌کند؛ سپاس خدا نصیبتان باد، شکّر الله مساعیکم.
- ثانیاً: کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان و به کار گیرنده‌ی هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است، و این دو هیچیک نقطه‌ی پایان ندارد. پس کار جهادی امروز شما میتواند دهها و صدها برابر، کیفیت و ارتقاء و گسترش یابد.
- ثالثاً: ارتقاء فکری و عملی جهادگران (که گزارش آن را دادید) آنها را از خدمت‌رسانیهای ابتدائی و یَدی غافل و دور نکند. تعمیر دیوار و بام و خانه‌ی آن پیرزن روستائی، به شما و کارهای بزرگتان برکت و نورانیت می‌بخشد.

- رابعاً: شعار «خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت» را همگانی کنید. منظومه‌ی معرفتی اسلام در این‌باره را که مشتمل بر صدها درس از لزوم انفاق و لزوم تعاون در بِرّ و تقوا و لزوم نفع رساندن به مردم و لزوم قیام به قسط و امثال اینها است در برابر میلیونها جوان کشور بگذارید.

- خامساً: جهاد خدمت‌رسانی پیش از سود رساندن به گیرنده‌ خدمت، به خود خدمت‌رسان سود می‌رساند. دل‌کندن از بهره‌های شخصی برای بهره‌رساندن به دیگران، دل را روشنی و ذهن و اندیشه را ارتقاء و اراده را قوّت می‌بخشد و فراتر از همه، رضای الهی را جلب می‌کند.

 

این را با قول و عمل خود به کسانی که هنوز قدم در وادی خدمت‌رسانی نگذاشته‌اند، نشان دهید.
- سادساً: در محیط خدمت‌رسانی با اخلاق نیکو و عمل مؤمنانه؛ اجتناب از محرمات، تقید به مستحبات، فضای پیرامون خود را آکنده از عطر ایمان و عمل صالح کنید.

- سابعاً: حتماً خودِ مردم منطقه‌ خدمت‌رسانی، بویژه جوانان را در کار خدمت‌رسانی شریک کنید. این نیز خدمتی بزرگ به آنها است.

- ثامناً: به ارتباط گروههای جهادی با یکدیگر و ارتباط آنها با دستگاههای قادر بر پشتیبانی، بپردازید بی‌آنکه دچار ارتباطهای اداری مرسوم و دست‌وپاگیر شوید.

- تاسعاً: کارهای خود، پیشرفتهای خود، موقعیتهای خود، توانائیهای روزافزون خود را به شکل هنرمندانه به اطلاع همگان برسانید. نشان دهید که جهاد موفق شما که فقط بر گوشه‌ئی از ظرفیتهای انسانی کشور متکی است، چقدر زیبا و شوق‌انگیز است.
صلوات و سلام خدا بر روح مطهّر حضرت امام ابی‌جعفر الجواد سلام‌الله‌علیه.

 

قالیباف: کار جهادی به دور از تشریفات دست و پا گیر ادارى است

براساس این گزارش، محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این اجتماع بزرگ، با بیان اینکه جهادگران هرگز نباید اجازه دهند که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب لحظه ای متوقف شود، اظهار داشت: در ابتدای پیروزی انقلاب، جوانان انقلابی توده توده برای آبادانی کشور مشغول بودند و این تلاش برای سازندگی کشور تا سال ٥٩ ادامه داشت که پس از آن جنگ آغاز شد. امروز هم جوانان بعد از ٤٠ سال از انقلاب اسلامی و در گام دوم که مخاطب اصلی آن جوانان هستند، برای کار جهادی نباید منتظر تعارف باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب رهبری جوانان را پرچم دار می دانند، افزود: کار جهادی، پیشرفت و عدالت در کشور به دور از تشریفات دست و پا گیر ادارى است که متاسفانه این رویکرد تشریفاتی اجازه نمی دهد باورهای انقلاب در این کشور اثر کند و طعم شیرینی خدمت در کام مردم بیایید.

 

قالیباف ادامه داد: اگر همه در کنار هم باشیم، در عرصه اقتصاد هم میتوانیم مانند امنیت و صنعت دفاعی که جزو کشورهای برتر دنیا هستیم، پیشرفت کنیم.

عضو مجمع تشهیص مصلحت نظام تاکید کرد: در گام دوم انقلاب پرچم پیشرفت و عدالت برای تحقق اقتصاد مقاومتی و پیشرفت اقتصادی در دست جوانان است.

وی در پایان گفت: باید بدون اینکه مردم را طبقه بندی کنیم، به انها خدمت صادقانه کنیم.

منبع : فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده