حمایت بایدن از عضویت سوئد در ناتو-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حمایت بایدن از عضویت سوئد در ناتو

رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت که سوئد قدرت ناتو را افزایش خواهد داد و واشنگتن از عضویت این کشور حوزه اسکاندیناوی در ناتو حمایت می‌کند.
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۴ - ۱۵ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 06
کد خبر: ۱۹۳۰۲۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر از عضویت سوئد در پیمان آتلانتیک شمالی حمایت کرد.

وی در سخنانی گفت: «سوئد قدرت ناتو را افزایش خواهد داد و ارزش‌های مشابهی با این کشور داریم».

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «ما کاملاً از عضویت سوئد در ناتو حمایت می‌کنیم و مشتاقانه منتظر تکمیل روند الحاق آن هستیم».

این سخنان بایدن در حالی مطرح می‌شود که «نعمان کورتولموش» رئیس پارلمان ترکیه در مصاحبه با روزنامه «ملیت» این کشور که روز دوشنبه (سوم ژوئیه) منتشر شد، گفت پیوستن به ناتو رویای واهی استکهلم است که تمایلی برای برآوردن خواسته ترکیه ندارد.

آنکارا به شدت از سوئد برای دادن مجوز تظاهرات به حامیان پ‌ک‌ک و همچنین اهانت به کلام‌الله مجید انتقاد کرده است، اقدامی که بار دیگر اخیراً در این کشور تکرار شد.

چهارشنبه (۲۸ ژوئن) «سالوان مونیکا» ۳۷ ساله تحت حفاظت پلیس سوئد یک نسخه از کتاب آسمانی مسلمانان را مقابل مسجد اصلی استکهلم به آتش کشید. پیش‌تر، اقدام مشابه در مقابل سفارت ترکیه در سوئد در ماه ژانویه، هفته‌ها اعتراضات مسلمانان، تحریم کالا‌های سوئدی و تداوم مخالفت ترکیه با عضویت سوئد در ناتو را در پی داشت.

اقدام توهین‌آمیز اخیر در سوئد، واکنش کشور‌های مسلمان را در پی داشته است. رئیس‌جمهور ترکیه پنجشنبه (۲۹ ژوئن) به شدت از سوئد برای دادن مجوز هتک حرمت قرآن کریم انتقاد کرد. اردوغان در اظهاراتی تلویزیونی گفت: «بالاخره به غربی‌های گستاخ یاد خواهیم داد که اهانت به مسلمانان، آزادی اندیشه نیست». / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده