انتقال استحکامات نظامی آمریکا به حومه شمالی دیرالزور-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

انتقال استحکامات نظامی آمریکا به حومه شمالی دیرالزور

برخی منابع المیادین گزارش دادند، استحکامات نظامی آمریکا به دو پایگاه کونیکو و العمر در حومه دیرالزور رسیدند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۲۴ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 15
کد خبر: ۱۹۴۵۰۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ رخی منابع شبکه خبری المیادین اعلام کردند که استحکامات نظامی آمریکا شامل نیرو‌های ویژه و گروه "ارتش انقلابیون" به اطراف پایگاه کونیکو و روستا‌های حومه شمالی دیرالزور منتقل شدند.

این منابع اظهار کردند: آمریکا استحکامات نظامی را به اطراف دو پایگاه کونیکو و العمر در حومه دیرالزور منتقل کرد.

منابع یاد شده در ادامه گفتند: واشنگتن به قسد (نیرو‌های سوریه دموکراتیک) و گروه‌های وابسته به آن اعلام کرد که برای هرگونه حمله‌ای به منطقه از سمت ساحل غربی رودخانه فرات آماده باشند و شبه‌نظامیان موسوم به "ارتش آزاد سوریه" را بسیج کرد و از آن خواست برای هرگونه حمله‌ای به منطقه کیلومتر ۵۵ در التنف آماده باشد.

چند روز قبل برخی منابع المیادین گزارش دادند، نیرو‌های سوریه دموکراتیک در طول خطوط برخورد در ساحل رودخانه فرات در حومه‌های شمالی و شرقی دیرالزور که مناطق تحت کنترل این نیرو‌ها را به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه متصل می‌کند، به حالت آماده‌باش نظامی درآمدند.

منابع یاد شده افزودند، این آماده‌باش پس از عقب‌نشینی نیرو‌های قسد از تمامی ایست‌های بازرسی متعلق به شورای نظامی دیرالزور در منطقه و جایگزینی آن‌ها با ایست‌های بازرسی نیرو‌های آسایش (نیرو‌های امنیت داخلی کرد) و قسد انجام شد.

منابع مذکور در ادامه گفتند، این تحرک قسد پس از آن بود که پرچم‌های داعش در تظاهرات ساکنان حومه دیرالزور در اعتراض به هتک حرمت قرآن برافراشته شدند و شورای نظامی دیرالزور مداخله‌ای در موضوع نکرد.

همچنین قسد ۵۰۰ دستگاه خودروی زرهی را از شهر قامشلی در حومه شمالی حسکه به شهر‌های جدید عکیدات، البصیره و میدان نفتی العمر در حومه شمال شرقی دیرالزور، مقابل پایگاه‌های ارتش سوریه و همپیمانان آن در منطقه انتقال دادند.

برخی منابع محلی به المیادین گفتند، همزمان با ورود استحکامات نیرو‌های قسد به منطقه، نیرو‌های آمریکایی یک بالون جاسوسی جدید را در میدان گازی کونیکو در حومه شمالی دیرالزور نصب کردند.

پیش از این ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا رزمایش‌های زمینی متعددی را با مشارکت گروهی از شبه‌نظامیان موسوم به "ارتش آزاد سوریه" در منطقه کیلومتر ۵۵ از پایگاه غیرقانونی التنف در مثلث مرز‌های سوریه-اردن-عراق برگزار کرد. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده