آتش سوزی‌های جنگلی و قطعی برق به دنبال گرمای طاقت فرسا در اروپا-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

آتش سوزی‌های جنگلی و قطعی برق به دنبال گرمای طاقت فرسا در اروپا

گرمای هوا طاقت فرسا در جنوب اروپا، آتش سوزی‌های جنگلی و قطعی برق مشکلاتی را برای ساکنان این بخش از جهان ایجاد کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۲۶ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 17
کد خبر: ۱۹۴۹۳۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ موج گرما در جنوب اروپا موجب شده که مقام‌های بهداشتی کشور‌های واقع در این منطقه هشدار‌ها نسبت به گرما زدگی را تشدید کنند. در ایتالیا نیز قطعی برق در پایتخت این کشور وضعیت را برای ساکنان بغرنج کرده است.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» جنوب اروپا هفته بسیار گرمی را در روز دوشنبه آغاز کرد و مقام‌های بهداشتی ایتالیا هشدار‌های مربوط به گرما را تشدید کردند. پیش بینی می‌شود دمای هوا به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد برسد.

وزارت بهداشت ایتالیا ۱۰ توصیه برای محافظت از افراد مسن، بیماران در برابر گرما صادر کرد و از مردم خواست در گرمترین ساعات در خانه بمانند، دستکم ۱.۵ لیتر آب در روز بنوشند و از انجام ورزش‌های شدید خودداری کنند. انتظار می‌رود سومین موج گرما بیشتر نواحی مدیترانه را تحت تاثیر قرار دهد و تا چهارشنبه ادامه داشته باشد.

افزایش گرما در حالی رخ داده که قطع برق در بخش‌هایی از شهر «رم» پایتخت ایتالیا را تحت تاثیر قرار داده و بر مشکلات مردم افزوده است.

در اسپانیا، آتش‌سوزی جنگلی که از شنبه در «جزیره قناری» آغاز شد، روز دوشنبه بدون کنترل ادامه یافت، اگرچه مقامات می‌گویند باد ضعیف‌تر و دمای پایین‌تر در منطقه به آتش‌نشانان کمک می‌کند تا با آن مقابله کنند. آتش سوزی حدود ۴۶۰۰ هکتار از اراضی و حدود ۲۰ خانه و ساختمان را سوزانده است.

سازمان هواشناسی اسپانیا اعلام کرد که موج گرما در این هفته بخش بزرگی از کشور‌های مدیترانه را تحت تاثیر قرار خواهد داد و دمای هوا در برخی از مناطق جنوبی اسپانیا به بیش از ۴۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید. سازمان هواشناسی اسپانیا نیز اعلام کرده که انتظار دارد دمای هوا در روز چهارشنبه کاهش یابد.

در ترکیه دیگر کشور واقع در جنوب شرقی اروپا شعله‌های آتش همچنان در جنوب شرقی استان «هاتای»، «مرسین» و «چاناک کاله» در شمال غرب ترکیه ادامه دارد و گروه‌های امدادی در تلاش برای مهار آتش سوزی هستند.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح»، آتش‌سوزی‌های ناشی از موج گرمای رایج در جنوب و غرب کشور، خطر افزایش دما و ایجاد آتش‌سوزی‌های جدید را به همراه دارد. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار