مخالفت روسیه با حضور هشت کشور اروپایی در نشست شورای امنیت-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

مخالفت روسیه با حضور هشت کشور اروپایی در نشست شورای امنیت

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل با انتقاد از رویکرد انگلیس در لابی‌گری برای کی‌یف در شورای امنیت، گفت که مسکو از حضور هشت کشور اروپایی عضو ناتو در نشست این شورا درباره اوکراین مخالف است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۷ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 18
کد خبر: ۱۹۵۰۱۸

به گزارش راهبرد معاصر، «دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل شامگاه دوشنبه از مخالفت این کشور با حضور ۸ کشور عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشست شورای امنیت درباره اوکراین خبر داد.

 

دولت روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ بعد از اعلام به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس با هدف حفاظت از مردم این منطقه و همچنین پاکسازی دولت نئونازی کی‌یف را صادر کرد.

 

پولیانسکی شامگاه شامگاه دوشنبه در این‌باره گفت: «روسیه مخالفت خود را با تصمیم برای دعوت از هشت کشور عضو اتحادیه اروپا و ناتو برای نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد اوکراین ابراز کرده است».

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در ادامه توضیح داد: «انگیس به‌عنوان رئیس دوره‌ای به‌تنهایی تصمیم گرفته است که با نقض رویه‌های ثبت‌شده، فرصتی برای گفت‌وگو با هشت کشور عضو اتحادیه اروپا و ناتو و نزدیک‌ترین متحدان آنها و همچنین نماینده خود اتحادیه اروپا فراهم کند».

 

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ به کار برده و تا کنون ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده‌اند.

 

این دیپلمات روس یادآور شد که طبق روال ثابت، بیش از سه کشور نمی‌توانند در نشست‌های مربوط به اوکراین تحت قانون ۳۷ شرکت کنند.

 

طبق این گزارش، پولیانسکی تاکید کرد: «بدیهی است که شرکت کنندگان مرتبط و همسو با ناتو، هیچ ارزش افزوده‌ای برای بحث [درباره اوکراین] ایجاد نخواهند کرد».

 

در تاریخ ۲۵ می بود که «کریستین ویگاند» سخنگوی کمیسیون اروپا گفت تا اواسط همان ماه، کشورهای اتحادیه اروپا در مجموع بیش از ۲۰۰ میلیارد یورو از اموال روسیه را مسدود کرده‌اند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار