چین خواستار گفتگو با کره جنوبی و ژاپن شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

چین خواستار گفتگو با کره جنوبی و ژاپن شد

چین پیشنهاد داد گفتگو‌های سطح بالایی میان این کشور با ژاپن و کره جنوبی برای بررسی مسائل سیاسی جاری برگزار شود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 24
کد خبر: ۱۹۶۰۰۳

به گزارش راهبرد معاصر. وانگ یی، دیپلمات ارشد چین در دیدار با وزیر خارجه ژاپن در اندونزی پیشنهاد داد که مقامات ارشد کشورش با مقامات ژاپن و کره جنوبی دیدار و گفتگو داشته باشند.

 

به گزارش خبرگزاری کیودو، ژاپن و کره جنوبی نگران افزایش حضور نظامی چین در منطقه و افزایش تنش‌های سیاسی میان پکن و واشنگتن هستند.

 

گفته می‌شود ژاپن در صدد است تا زمینه این دیدار را تا اواخر سال جاری میلادی فراهم کند.

 

وانگ یی چندی پیش در مراسم افتتاحیه جلسه کارگروه همکاری سه جانبه چین، ژاپن و کره جنوبی در شهر بندری کینگدائو واقع در شرق چین گفت سه کشور باید «فضایی برای بازگشت» دیدار سران ایجاد کنند و دست در دست یکدیگر تا مشارکت بیشتر و احیای آسیا رو به جلو حرکت کنند.

 

وی افزود سه کشور باید با ایجاد مناقشات ژئوپولتیکی و ائتلاف در راستای تقابل در منطقه مخالفت کنند.

 

جلسه سران سه کشور در سال‌های اخیر به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و تیرگی روابط کره جنوبی و ژاپن برگزار نشده است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده