انتقاد نماینده عراقی از بحران‌آفرینی‌های آمریکا در عراق-راهبرد معاصر

انتقاد نماینده عراقی از بحران‌آفرینی‌های آمریکا در عراق

یک نماینده عراقی گفت که آمریکا با بحران‌آفرینی در بسیاری از پرونده‌ها به جنگ با این کشور برخواسته است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 25
کد خبر: ۱۹۶۲۸۵

به گزارش راهبرد معاصر، «محمد کریم» از نمایندگان پارلمان عراق و عضو ائتلاف الفتح گفت که آمریکا در همه پرونده‌ها در حال جنگ با عراق است.

 

او به وبسایت المعلومه گفت که واشنگتن به شکل مداوم و هر از گاه دست به بحران‌آفرینی در عراق می‌زند و عمده مشکلاتی که دولت عراق با آن مواجه است به توطئه‌ها و برنامه‌هایی مربوط می‌شود که از آمریکا و جریان‌های وابسته به این کشور نشأت می‌گیرد.

 

محمد کریم دو موضوع قیمت دلار و تأمین برق را از مسائلی دانست که به شکل کاملا واضح و روشنی به آمریکا مربوط می‌شود؛ در حالیکه آمریکا با رسانه و تبلیغات تلاش دارد اذهان مردم عراق را از این مسأله دور کند.

 

به گفته این نماینده پارلمان عراق، افزایش قیمت دلار به دلیل تحریم‌های آمریکا و بحران برق به دلیل ممانعت از پرداخت بدهی‌های عراق و به کار گیری شرکت‌های فعال در این زمینه و از سوی دیگر تنش‌آفرینی امنیتی در مناطق غربی عراق از عمده مصادیق بحران‌آفرینی آمریکا در عراق محسوب می‌شود.

 

موضوع ناتوانی عراق از پرداخت بدهی گازی ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا طی هفته‌های اخیر موجب هشدار و نگرانی بسیاری از شخصیت‌های عراقی در خصوص وابستگی بغداد به واشنگتن شده است.

 

این نماینده عراقی افزود: «واشنگتن سعی دارد جهت همه تصمیمات بغداد به سمت منافع آمریکا باشد از سوی دیگر آمریکایی‌ها از طریق سفارتشان در حال اشاعه افکار انحرافی در جهت تغییر سنت‌ها و فرهنگ مردم عراق هستند».

 

در این راستا هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح و رهبر سازمان بدر پنجشنبه هفته گذشته در سخنانی بر لزوم استقلال اقتصادی این کشور از ایالات متحده آمریکا تأکید کرد و خواستار پایان یافتن سیطره ایالات متحده آمریکا بر مسائل اقتصادی، سیاسی و امنیتی این کشور شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده