کشف مقادیر زیادی تسلیحات پ ک ک در شمال عراق-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

کشف مقادیر زیادی تسلیحات پ ک ک در شمال عراق

نیرو‌های ترکیه‌ای در شمال عراق غاری را پیدا کردند که مقادیر زیادی سلاح پ ک ک در آن جای داده شده بود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 July 30
کد خبر: ۱۹۶۹۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع ملی ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های مسلح این کشور در یک غار مورد استفاده تروریست‌های پ. ک. ک در منطقه عملیاتی «پنجه-قفل» در شمال عراق مقادیر زیادی اسلحه، مهمات و مایحتاج زندگی کشف و ضبط کرده‌اند.

 

به گزارش آناتولی، در این غار ۶ قبضه نارنجک، یک راکت‌انداز آر‌پی‌جی-۷، یک موشک ضد تانک کونکورس ۹ ام ۱۱۳، ۲۰ عدد ۱۲۰ توپ خمپاره‌ای، یک توپ خمپاره‌ای، ۳۰۰ عدد ۱۲.۷ فشنگ ضدهوایی، ۳ عدد آر‌پی‌جی-۷ هدایت شونده کشف شد.

 

براساس بیانیه مذکور، نیرو‌های ترکیه‌ای در این غار ۱۷۵ عدد ۵.۵۶ م‌م فشنگ، ۶ عدد خشاب، یک دستگاه بمب کنارجاده‌ای، یک دوربین دوچشمی حرارتی، ۲ باتری دوربین، ۲ لباس حرارتی و ۲ کلاه ایمنی مقاوم حرارتی کشف و ضبط کردند.

 

ترکیه در ۱۸ آوریل ۲۰۲۲، عملیات «قفل پنجه» را علیه عناصر حزب کارگران کردستان پ ک ک در مناطق متینا، زاب و افشین ـ پاسیان در شمال عراق آغاز کرد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار