اسلامی: سهم برق هسته ای از برق کشور ۲۰ هزار مگاوات تعیین شده است-راهبرد معاصر
سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است آیت الله رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است بانکی‌پور: امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق قلب استکبار را هدف گرفتیم وزیر کشور: کمبودهای قانونی درباره نگهداری حیوانات را باید تکمیل کنیم قالیباف: گزارش نظارتی در خصوص تامین اقلام اساسی سه شنبه در مجلس قرائت می‌شود ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی سیل مشهد دستور کار مجلس امروز 30 اردیبهشت 1403

اسلامی: سهم برق هسته ای از برق کشور ۲۰ هزار مگاوات تعیین شده است

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: سهم برق هسته ای از برق کشور ۲۰ هزار مگاوات تعیین شده است؛ این سهم هم منطقی است، هم مطالعه شده و هم پشتوانه اطلاعاتی اش وجود دارد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 02
کد خبر: ۱۹۷۴۹۶

به گزارش راهبرد معاصر؛محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی صبح امروز در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سهم برق هسته ای از برق کشور 20 هزار مگاوات تعیین شده است، اظهار داشت: این سهم هم منطقی است، هم مطالعه شده و هم پشتوانه اطلاعاتی اش وجود دارد. برای عملیاتی کردن سهم برق هسته ای باید مکان یابی می کردیم؛ اولا به دلیل بزرگی این نوع نیروگاهها باید حتما نزدیک سواحل احداث شود تا آب مورد نیاز برای خنک کردن راکتور در دسترس باشد و ثانیا به لحاظ اقلیمی و زیرساختی باید در مکانی باشد که به شبکه برق کشور متصل شود.

 

وی از مکان‌یابی پنج ساحل دریایی برای احداث نیروگاه هسته‌ای خبر داد و افزود: در استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و ... شرکت‌های مورد نیاز احداث نیروگاه برق هسته‌ای تاسیس و مطالعاتش آغاز و مذاکراتش انجام و زمینهای مورد نیازش خریداری شده است. نیروگاههای کارون در استان خوزستان در همان محلی که قبل از انقلاب عملیات اجرایی انجام شده بود، با استفاده حداکثر از ساخت داخل مجددا در همان محل مورد استفاده قرار گرفته است.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با اشاره به سیاست سازمان انرژی اتمی برای احداث نیروگاههای کوچک مقیاس، گفت: وضعیت کار در این نیروگاههای متفاوت است. دنیا نیروگاههای کوچک را به صورت سِری در قالب شرکتهای بزرگ در دست طراحی دارند. ما نیز چند سال است که در این زمینه کار کردیم و از آنجا که در فناوری تولیوم به نتیجه رسیدیم و می توانیم در تولویم و سدیم نیروگاه کوچک داشته باشیم. در حال حاضر ساخت نیروگاه یک مگاواتی را دستورکار داریم تا بعد از عبور از طرح آزمایشی بتوانیم آن را به تولید انبوه برسانیم./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار