برگزاری بزرگترین رزمایش مشترک انگلیس، آمریکا و استرالیا-راهبرد معاصر

برگزاری بزرگترین رزمایش مشترک انگلیس، آمریکا و استرالیا

وزارت دفاع انگلیس خبر داد بیش از ۱۵۰ نظامی این کشور در بزرگترین رزمایش مشترک انگلیس، آمریکا و استرالیا از اواخر تیر تا اواسط مرداد شرکت کردند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 06
کد خبر: ۱۹۸۰۰۸

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای از حضور بیش از ۱۵۰ نظامی این کشور در رزمایش «تلیسمان سابر ۲۰۲۳» که هر دو سال یک بار با حضور ارتش‌های انگلیس، استرالیا و آمریکا برگزار می‌شود، خبر داد.

 

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای که روز جمعه همزمان با آخرین روز رزمایش «تلیسمان سابر ۲۰۲۳» منتشر کرد نوشت: «بیش از ۱۵۰ نفر از پرسنل ارتش انگلیس به جمع نظامیانی از ۱۳ کشور دیگر پیوستند تا در رزمایش تلیسمان سابر شرکت کنند، رزمایشی که در سراسر استرالیا و آب‌های اطراف آن با هدف پیشرفت منطقه هند-اقیانوس آرامی باز و آزاد برگزار شد.»

 

رزمایش «تلیسمان سابر ۲۰۲۳» از تاریخ ۲۲ جولای (۳۱ تیر) شروع و به مدت دو هفته برگزار شده و روز جمعه ۱۳ مرداد پایان یافت. این رزمایش بزرگترین رزمایش سازماندهی شده بین نیرو‌های مسلح استرالیا، انگلیس و آمریکا بوده و هدف از آن تقویت شراکت‌ها و قابلیت عملیات مشترک بین این کشور‌ها اعلام شد.

 

وزارت دفاع انگلیس در وبسایت این وزارتخانه نوشت: «این رزمایش توانمندی‌های نیرو‌ها را در بخش‌های زمین، دریا، هوا، فضا و عرصه دیجیتال آزمود. بیش از ۳۴۰۰۰ نظامی شامل نیرو‌های استرالیا، کانادا، فیجی، فرانسه، آلمان، اندونزی، ژاپن، نیوزیلند، پاپوا گینه نو، کره جنوبی، تونگا، بریتانیا و آمریکا در این رزمایش شرکت کردند.»

 

طبق اعلام این وزارتخانه، انگلیس در رزمایش امسال بیشترین تعداد نظامیان خود را شرکت داده است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده