غرق‌شدن قایق مهاجران افغان در کانال مانش / ۶ نفر کشته شدند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

غرق‌شدن قایق مهاجران افغان در کانال مانش / ۶ نفر کشته شدند

در حادثه غرق‌شدن قایق حامل حدود ۶۰ مهاجر در کانال «مانش»، ۶ نفر کشته و تعدادی مفقود شدند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۳ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 12
کد خبر: ۱۹۹۱۰۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ ۶ تبعه افغانستان در قایقی حامل حدود ۶۰ مهاجر که بامداد امروز شنبه سعی داشتند با عبور از کانال «مانش» به انگلیس بروند جان باختند.

از سوی دیگر «۵ تا ۱۰» نفر دیگر همچنان ناپدید هستند.

«فیلیپ ساباتیر» معاون دادستان بولون سورمر در این ارتباط به خبرگزاری فرانسه گفت که ۶ نفر جان باختند که همه آن‌ها مردان افغان حدود ۳۰ ساله بودند.

وی در ادامه افزود که اغلب مسافران قایق افغان بودند و تعدادی سودانی نیز در آن حضور داشتند.

وی اضافه کرد که در مجموع ۴۹ نفر نجات پیدا کردند که ۳۶ نفر در سمت فرانسوی این کانال بودند و ۱۳ نفر از سوی گارد ساحلی بریتانیا نجات یافتند.

دادستانی فرانسه اعلام کرد که این حادثه حدود ساعت ۲ بامداد امروز در آب‌های سواحل شمالی فرانسه روی داده است.

در بیانیه منتشر شده از سوی اداره پلیس مانش و دریای شمال فرانسه نیز آمده است: ۶ نفر در حالی که وضعیت وخیمی داشتند، پیدا شدند و یکی از آن‌ها که با بالگرد به بیمارستان کاله منتقل شده بود، مرده اعلام شد.

دفتر دادستانی بولون‌- سورمر که تحقیقات را درباره این حادثه آغاز کرد، خبر داد که اولین قربانی شناسایی شده در میان کشته شدگان این حادثه، مردی تبعه افغانستان بود که بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن داشته است.

دفتر دادستانی مذکور افزود که از سرنوشت «۵ تا ۱۰» مسافر دیگر هنوز خبری در دست نیست.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که ماشین‌های آتش نشانی و نیرو‌های پلیس در محل حضور دارند و چادر‌های امداد ونجات برپا شده است.

در واکنش به این حادثه، الیزابت بورن نخست وزیر فرانسه در واکنشی صرفا لفظی با انتشار پیامی در توییتر از «تعهد تیم‌های نجات» تقدیر و از مرگ مهاجران ابراز تاسف کرد! / یورو نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار