جنایت تازه آمریکا علیه ارتش سوریه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

جنایت تازه آمریکا علیه ارتش سوریه

وزارت خارجه سوریه به تشدید تحرکات آمریکا در این کشور واکنش نشان داد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 12
کد خبر: ۱۹۹۱۰۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: اشغالگران آمریکایی روز گذشته جنایت جدیدی مرتکب شد به طوری که اشغالگران و هم پیاله‌های تروریست آن‌ها به اتوبوس حامل نیرو‌های ارتش سوریه در جنوب شرق دیرالزور حمله کردند که بر اثر آن شماری از نظامیان جان باختند و برخی دیگر زخمی شدند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: این تجاوز تروریستی در راستای تشدید تحرکات آمریکا علیه حاکمیت سوریه و استقلال و تمامیت ارضی آن است.

در این بیانیه آمده است: این اقدام در راستای حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی و در راس آن‌ها گروه تروریستی داعش و بهره برداری از آن و شبه نظامیان جدایی طلب به عنوان ابزاری برای اجرای طرح‌های خود در سوریه و منطقه است به ویژه که این اقدام جنایتکارانه همزمان با غارت مداوم منابع نفتی و کشاورزی سوریه و افزایش فشار اقتصادی بر ملت سوریه است با این هدف که طول اشغالگری بیشتر شود و تلاش‌های بی ثبات کننده امنیت منطقه تداوم داشته باشد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: این حادثه دردناک یادآور حمله ناجوانمردانه اشغالگران آمریکایی در سال ۲۰۱۶ به مواضع ارتش سوریه در جبل الثرده در حومه دیرالزور است تا داعش بتواند بر این منطقه مسلط شود، اما نیرو‌های ما با رشادت از آن موضع دفاع کردند.

در پایان بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: سوریه مجدداً بر عزم راسخ خود برای جنگ علیه تروریست تاکید دارد تا بقایای تروریست‌ها را نابود کند و به اقدام طبق قانون بین المللی برای آزادسازی اراضی خود از لوث اشغالگران آمریکایی و اسرائیلی و ترکیه‌ای پایبند است.

یک منبع امنیتی روز جمعه از کشته شدن ۲۰ نظامی سوری و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر در حمله به اتوبوس حامل آن‌ها در حومه شرقی دیر الزور در شرق سوریه خبر داد.

این منبع اعلام کرده بود: عناصر داعش به این اتوبوس نظامی در صحرای المیادین در حومه شرقی دیر الزور حمله کردند. شماری از نظامیان سوری بر اثر حمله داعش به اتوبوس حامل سربازان سوری در جنوب دیرالزور کشته و برخی دیگر زخمی شدند. این اتوبوس در کمین داعش گرفتار شد. / سانا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده