دفتر حماس در دمشق بزودی بازگشایی می‌شود-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

دفتر حماس در دمشق بزودی بازگشایی می‌شود

رئیس دفتر روابط بین‌الملل جنبش حماس گفته که بزودی دفتر این جنبش در دمشق بازگشایی می‌شود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 14
کد خبر: ۱۹۹۵۰۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ «موسی ابومرزوق» رئیس دفتر روابط بین‌الملل جنبش حماس گفت که این جنبش بزودی دفتر خود را در دمشق بازگشایی و نماینده‌ای در آینده نزدیک در این دفتر تعیین خواهد کرد.

ابومرزوق در مصاحبه با وبگاه «فلسطین الان»، با اشاره به اینکه این جنبش تماس‌هایی با مقامات عراق در خصوص سفر یک هیأت از این جنبش به بغداد برقرار کرده است، ابراز امیدواری کرد که این تماس‌ها در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

وی درباره روابط حماس با عربستان سعودی نیز تصریح کرد که روابط دو طرف در حال توسعه است به خصوص اینکه حماس اخیرا چندین سفر به این کشور انجام داده است.

این رهبر حماس درباره مشکلات نوار غزه و تلاش‌های حماس برای حل آن نیز تأکید کرد: «حل تمامی مشکلات غزه بر عهده ماست و تلاش‌های زیادی نیز برای حل مشکلات به خصوص در زمینه برق و آب صورت گرفته، اما تشکیلات خودگردان با وجود منابع ملی، جلوی اجرای این پروژه‌ها را می‌گیرد».

ابومرزوق درباره مسئله اسرای فلسطین نیز تأکید کرد که این موضوع در صدر اولویت‌های مقاومت به ویژه حماس قرار دارد چرا که باقی ماندن اسرا به مدت ۲۰ یا ۳۰ سال در اسارت واقعا ظالمانه است.

وی در خصوص کمک‌های ایران به جنبش حماس نیز گفت: «ایران کمک‌هایی به حماس ارائه می‌کند و امیدواریم که این کمک‌ها منظم و کافی باشد، اما کشور‌های دیگر آنگونه که خود مناسب می‌دانند به حماس کمک می‌کنند؛ برخی کشور‌ها دفاتر حماس را در خود جای داده‌اند، برخی میزبان رهبران حماس هستند، برخی از غزه حمایت‌های زیادی بعمل می‌آورند و برخی نیز به صورت‌های دیگر به حماس کمک می‌کنند، ما نیز کمک‌ها و حمایت‌های همه طرف‌ها را می‌پذیریم بدون آنکه شرطی برای آن تعیین کنیم یا آن طرف شرطی برای ما تعیین کند». / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار