کاخ سفید: در حال مذاکره با ایران برای بازگرداندن آمریکایی‌ها هستیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

کاخ سفید: در حال مذاکره با ایران برای بازگرداندن آمریکایی‌ها هستیم

هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که این کشور در حال مذاکره با ایران درباره بازگرداندن آمریکایی‌هایی است که در ایران تحت حصر قرار گرفته‌اند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۱ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 16
کد خبر: ۱۹۹۹۵۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که این کشور در حال مذاکره با ایران در خصوص بازگشت آمریکایی‌هایی است که در ایران تحت اقامت اجباری قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه سخنانش گفت: «امیدواریم که ایران درک کند که ارسال پهپاد به روسیه و حمایت از شبکه‌های تروریستی در منطقه غیرقابل قبول است».

جان کربی گفت: «امیدواریم که ایران درک کند که ما هرگز قبول نخواهیم کرد که دریانوردی در آب‌های منطقه‌ای خلیج (فارس) هدف قرار بگیرد».

منابع خبری روز ۱۹ مردادماه از توافق مبادله زندانی میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا خبر دادند. روزنامه نیویورک‌تایمز، به عنوان اولین رسانه‌ای که این خبر را منتشر کرد گزارش داده بود پنج زندانی آمریکایی در ازای آزادی ایرانی‌هایی که به دلیل نقض تحریم‌ها مجرم شناخته شده‌اند از زندان آزاد خواهند شد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابعی که اشاره‌ای به نام آن‌ها نشده بود مدعی شده حدود ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی ایران نیز آزاد خواهند شد.

مطابق ادعا‌هایی که تا کنون مطرح شده‌اند سیامک نمازی، مراد طاهباز و عماد شرقی سه نفر از زندانی‌های تبعه آمریکا هستند که قرار است از ایران آزاد شوند. به نام دو زندانی دیگر اشاره‌ای نشده است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز پیشتر تغییر راهبرد آمریکا در قبال ایران بعد از توافق مبادله زندانیان میان تهران و واشنگتن را رد کرد. او تصریح کرد که راهبرد واشنگتن تغییر نکرده و این کشور کماکان راهبردی متشکل از بازدارندگی، فشار و دیپلماسی را در قبال ایران دنبال می‌کند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار