تصمیم تایوان برای دریافت تانک‌‌های آمریکایی در سال ۲۰۲۴-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تصمیم تایوان برای دریافت تانک‌‌های آمریکایی در سال ۲۰۲۴

رئیس دولت منطقه تایوان گفت که تایپه باید اولین دسته از تانک‌های آبرامز «ام۱» ساخت آمریکا را در سال ۲۰۲۴ دریافت کند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 23
کد خبر: ۲۰۰۹۶۸

به گزارش راهبرد معاصر، باوجود هشدارهای مکرر چین درباره روابط رسمی کشورهای خارجی با تایوان و مخالفت با هرگونه فروش تسلیحات به این جزیره، تایپه به‌دنبال دریافت اولین سری از تانک‌های آمریکایی است.

 

«تسای اینگ ون» رئیس دولت منطقه تایوان بامداد چهارشنبه در نشست با موضوع بودجه سال آینده میلادی گفت تایپه باید اولین دسته از تانک‌های آبرامز «ام۱» ساخت آمریکا را در سال ۲۰۲۴ دریافت کند.

 

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، داده های وزارت دفاع تایوان نیز نشان می‌دهد که این جزیره، ۳۸ دستگاه تانک آمریکایی آبرامز در سال آینده میلادی، ۴۲ دستگاه از آنها را در سال ۲۰۲۵ میلادی و ۲۸ دستگاه دیگر را در سال ۲۰۲۶ دریافت خواهد کرد.

 

پیش از این، دولت آمریکا در سال ۲۰۱۹ فروش ۱۰۸ دستگاه تانک آبرامز به تایوان را به قیمت ۲.۲ میلیارد دلار تایید کرد که این خرید بخشی از تلاش‌های دولت تایپه برای تقویت دفاع از سواحل شمالی است.

 

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

 

وزارت خارجه آمریکا اما با بیان اینکه واشنگتن رزمایش‌های نظامی چین اطراف تایوان را به‌دقت زیر نظر دارد، از پکن خواسته بود که تحرکات نظامی با هدف ارعاب این جزیره را متوقف کند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار