دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با شاه اردن-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با شاه اردن

مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا امروز (چهارشنبه) با عبدالله دوم شاه اردن دیدار و گفتگو گرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 23
کد خبر: ۲۰۱۰۸۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا امروز (چهارشنبه) با سفر به «امان» پایتخت اردن، با عبدالله دوم، پادشاه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به نوشته خبرگزاری بترا، دفتر پادشاهی اردن خبر داد که مارک میلی در سفری از پیش اعلام نشده وارد اردن شده است؛ در این دیدار دو طرف در خصوص راه‌های همکاری و شراکت میان اردن و آمریکا در حوزه نظامی و تلاش‌ها در حوزه مبارزه با تروریسم رایزنی کردند.

این مقام ارشد نظامی آمریکایی در حالی وارد اردن شد که روز گذشته در تل آویو با «هرتزی هیلوی» رئیس ستاد مشترک اسرائیل دیدار کرده بود. سفارت آمریکا در اسرائیل نیز در بیانیه‌ای گفته بود که مارک میلی و هیلوی در خصوص مسائل مربوط به «امنیت منطقه‌ای»، «همکاری‌های دوجانبه»، «هماهنگی برای دفاع در برابر تهدیدات ایران» و «دیگر مسائل راهبردی مشترک» گفتگو کرده‌اند.

ورود مارک میلی به منطقه پس از آن است که رهبران کشور‌های مصر، اردن و فلسطین در تاریخ ۱۴ آگوست در شهر العلمین گرد هم آمدند تا در خصوص موضوع فلسطین با یکدیگر رایزنی کنند؛ عبدالله دوم، عبدالفتاح السیسی و محمود عباس در آن نشست تأکید کردند که اسرائیل باید به تمامی توافقات و اصول بین‌المللی در قبال فلسطین پایبند باشد.

رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا همچنین در حالی وارد اردن شده است که دو کشور همکاری‌های گسترده نظامی و امنیتی دارند و اردن عضو ائتلاف آمریکایی ضد داعش است. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار