ترکیه دوباره تنگه داردانل را بست-راهبرد معاصر

ترکیه دوباره تنگه داردانل را بست

دولت ترکیه با هدف کمک به روند خاموش کردن آتش‌سوزی جنگلی در نزدیکی شهر چناق قلعه، تنگه داردانل را بسته است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۳ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 23
کد خبر: ۲۰۱۱۲۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ برای دومین روز متوالی،‌ دولت ترکیه تنگه داردانل این کشور را با هدف کمک به آتش‌نشانان برای خاموش کردن آتش‌سوزی جنگلی در نزدیکی شهر چناق قلعه، را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بست.

گفته می‌شود؛ پیشرفت‌هایی در مسیر کنترل آتش‌سوزی اتفاق افتاده و ابراهیم یوماکلی، وزیر کشاورزی و جنگل‌داری ترکیه، اعلام کرده که اوضاع امروز از دیروز بهتر است.

وی گفت: دوستان ما جلوی پیشرفت آتش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفته‌اند و اگر باد نوزد، تا عصر شرایط بهتری پیش رو خواهیم داشت.

 

مقامات ترکیه می‌گویند: آتش‌سوزی جنگل‌ها در نزدیکی چناق قلعه باعث تخلیه 1251 نفر از این شهر و بستری شدن 48 نفر در بیمارستان‌ها شده است. آتش‌سوزی مذکور همچنین به تعطیلی یک دانشگاه و تخلیه شدن یک بیمارستان منجر شده و مقامات ترک با هدف تسهیل برداشت آب برای کنترل آتش‌سوزی تنگه داردانل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسته‌اند.

تنگه مذکور هم از نظر گردشگری برای ترکیه اهمیت دارد و هم از آنجا که دریای مرمره را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به دریای اژه متصل می‌کند، در حمل و نقل غلات اوکراین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آتش‌سوزی جنگلی کنونی در ترکیه تاکنون 200 هزار هکتار از جنگل‌های این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سوزانده و جان 9 نفر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گرفته است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده