رزمایش مشترک آمریکا، کره‌جنوبی و ژاپن در شبه‌جزیره کره-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رزمایش مشترک آمریکا، کره‌جنوبی و ژاپن در شبه‌جزیره کره

در حالیکه کره شمالی متعهد شده است که نیروی دریایی خود را برای مقابله با دشمنانش تقویت کند، واشنگتن به همراه ژاپن و کره جنوبی در شبه‌جزیره کره رزمایش دریایی برگزار کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 29
کد خبر: ۲۰۱۹۲۴

به گزارش راهبرد معاصر، علی‌رغم هشدارهای پیاپی کره شمالی، امروز (سه‌شنبه)، ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن رزمایش‌های مشترک دفاع موشکی نیروی دریایی را در امتداد شبه‌جزیره کره برگزار کردند.

 

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، رزمایش مشترک آمریکا و شرکایش در حالی برگزار شده است که کره شمالی واشنگتن و متحدانش را به ایجاد «بی ثبات ترین آب ها با خطر جنگ هسته‌ای» متهم کرد.

 

بر اساس این گزارش، رزمایش تحریک‌آمیز واشنگتن، ژاپن و سئول در شرایطی برگزار شده است که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خواستار به روزرسانی تسلیحات و تجهیزات نیروی دریایی کشورش شده است و به شدت از افزایش حضور دارایی‌های راهبردی ایالات متحده در منطقه انتقاد کرده است.

 

کره جنوبی و ایالات متحده هفته گذشته، رزمایش‌های تابستانی «سپر آزادی اولچی» را با هدف تقویت واکنش مشترک به آن‌چه که تهدیدات موشکی و اتمی کره شمالی خواندند، آغاز کردند.

 

بعنوان بخشی از این رزمایش‌ها، نیروهای عملیات ویژه سه کشور، نفوذ به خط ساحلی دشمن از سوی دریا را تمرین کردند و با قایق‌های لاستیکی حضور پیدا کردند و با تجهیزات غواصی و اسلحه از میان امواج بیرون آمدند.

 

ارتش کره جنوبی امروز اعلام کرد که به همراه ایالات متحده و ژاپن، رزمایش‌های دریایی خود را در آب‌های بین‌المللی در امتداد جزیره « ججودو» با هدف تقویت توانمندی خود برای شناسایی و رهگیری اهداف و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در شرایط بروز اقدامات تحریک‌آمیز پیونگ‌یانگ برگزار کردند.

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) گزارش کرد که کیم جونگ اون در جریان یک سخنرانی به مناسبت بزرگداشت روز نیروی دریایی تصریح کرد: «رؤسای باند» ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی از برگزاری تمرینات نظامی مشترک منظم خبر دادند.

 

بر اساس این گزارش، احتمالاً رهبر کره شمالی به نشست ۱۸ آگوست (۲۷ مرداد ماه) سه کشور در کمپ دیوید ایالت مریلند اشاره کرده است.

 

وی تصریح کرد:‌«آب‌های شبه جزیره کره به واسطه اقدامات تقابلی گستاخانه ایالات متحده و دیگر نیروهای متخاصم، به بزرگ‌ترین نقطه تمرکز سخت‌افزار جنگی جهان و بی‌ثبات‌ترین آب‌ها با خطر جنگ هسته‌ای تبدیل شده است.

 

در اولین نشست مستقل بین رهبران آمریکا، کره جنوبی و ژاپن، سه طرف توافق کردند که همکاری نظامی و اقتصادی خود را با هدف اتحاد در مواجهه با قدرت رو به رشد چین و تهدیدات اتمی کره شمالی افزایش دهند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده