ترامپ: جهان را از قتل‌عام اتمی نجات دادم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ترامپ: جهان را از قتل‌عام اتمی نجات دادم

رئیس جمهور سابق آمریکا در جلسه‌ای که قبلا با دادستان کل نیویورک داشت، در ادامه توهمات خود مدعی شده بود که از طریق تعاملاتی که با کره شمالی داشته، سایه جنگ اتمی را از سر جهان دور کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 01
کد خبر: ۲۰۲۴۵۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ فایل صوتی لو رفته از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا نشان می‌دهد که او در اظهاراتی متوهمانه، ادعا می‌کند که جهان را از جنگ و قتل‌عام اتمی نجات داده است.

روزنامه «نیویورک تایمز» با اشاره به فایل صوتی جلسه شهادت ترامپ در برابر «لِتیشیا جِیمز» دادستان کل ایالت نیویورک، گزارش داد که او در آن جلسه مدعی شد که در دوران ریاست جمهوری‌اش از طریق تعاملاتی که با کره شمالی داشته، سایه جنگ اتمی را از سر جهان دور کرده است.

بر اساس این گزارش، ترامپ گفته بود: «به نظرم، اگر من با کره شمالی تعامل نمی‌کردم، قتل عام هسته‌ای رخ می‌داد. به نظرم اگر من [به عنوان رئیس جمهور آمریکا]انتخاب نمی‌شدم، شما با یک جنگ اتمی روبه‌رو می‌شدید».

این تاجر و سیاستمدار آمریکایی در ادامه توهمات بی‌اساس خود همچنین ادعا کرد که ریاست جمهوری او «مهم‌ترین شغل در جهان است که جان میلیون‌ها نفر را نجات می‌دهد».

پنج سال پیش، در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۸، اولین نشست سران آمریکا و کره شمالی برگزار شد که در آن ترامپ با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سنگاپور دیدار کرد. در نتیجه این دیدار، طرفین سندی را امضا کردند که بر اساس آن آمریکا متعهد شد که تضمین‌های امنیتی برای کره شمالی ارائه کند. کیم نیز به نوبه خود، تعهد به خلع سلاح اتمی کامل شبه‌جزیره کره اعلام کرد.

با این حال، بیانیه سند مذکور حاوی هیچ گام مشخصی نبود. در فوریه ۲۰۱۹، دومین نشست سران واشنگتن و پیونگ‌یانگ، این بار در پایتخت ویتنام در قالبی گسترده‌تر برگزار شد. این دومین دیدار چهره به چهره ترامپ و کیم بود که در آن دو طرف در مورد توافقات حاصل شده در مذاکرات سنگاپور گفتگو کردند. البته سران دو کشور در نشست هانوی به توافقی نرسیدند.

اوهام ترامپ پیش از این نیز خود را نشان داده و گفته بود دروغ‌پردازی‌های حزب دموکرات مبنی بر کمک روسیه به او برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، منجر به آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ شد. 

ترامپ در جریان چهار پرونده کیفری با ۹۱ مورد اتهام جرم مواجه است که به گفته خودش می‌تواند تا ۵۶۱ سال زندان برای او همراه داشته باشد. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار