رهبر کره شمالی برای دیدار با پوتین به روسیه رفته است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رهبر کره شمالی برای دیدار با پوتین به روسیه رفته است

یک رسانه کره‌ای گزارش داده رهبر کره شمالی برای دیدار با رئیس‌جمهور روسیه عازم این کشور شده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 11
کد خبر: ۲۰۳۶۲۰

به گزارش راهبرد معاصر، رویترز به نقل از شبکه YTN کره جنوبی امروز دوشنبه (۱۱ سپتامبر، ۲۰ شهریور) گزارش داد به نظر می‌رسد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه عازم این کشور شده است.

 

طبق گزارش رسانه کره‌ای به نقل از یک منبع بلندپایه دولتی ناشناس، به نظر می‌رسد کیم با قطار ویژه به سمت مرز شمال شرقی کره شمالی می‌رود و نشست احتمالاً در روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد. این شبکه پیش‌تر گفته بود احتمال دارد نشست کیم و پوتین چهارشنبه برگزار شود.

 

امروز همچنین خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه گزارش داد انتظار می‌رود رهبر کره شمالی در روز‌های آینده به خاور دور سفر کند. در صورت تایید، این سفر اولین سفر خارجی کیم در بیش از چهار سال گذشته و همچنین اولین سفر او بعد از آغاز همه‌گیری کرونا خواهد بود.

 

آخرین سفر خارجی او در سال ۲۰۱۹ هم به «ولادی‌وستوک» روسیه برای اولین نشست با پوتین بعد از شکست مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا انجام شد.

 

روزنامه «نیویورک تایمز» شامگاه دوشنبه به نقل از منابع مطلع آمریکایی و اروپایی گزارش داد کیم احتمالاً با قطار زرهی از مبدأ پیونگ‌یانگ به ولادی‌وستوک در روسیه خواهد رفت و احتمالا همانجا با پوتین دیدار خواهد کرد. «اسپوتنیک» گزارش داده امروز دوشنبه پوتین برای شرکت در مجمع اقتصادی شرق وارد ولادی‌وستوک شد.

 

منابع آمریکایی و اروپایی ادعا کرده بودند که رهبر کره شمالی در ماه جاری میلادی به روسیه می‌رود و درباره امکان ارائه تسلیحات به این کشور برای استفاده در جنگ اوکراین رایزنی می‌کند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار