هشدار طغیان رودخانه‌ها به دلیل افزایش بارش‌ها در ۳ استان-راهبرد معاصر

هشدار طغیان رودخانه‌ها به دلیل افزایش بارش‌ها در ۳ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز آینده تا چهارشنبه ۲۲ شهریور، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، پیش‌بینی می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۱ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 11
کد خبر: ۲۰۳۶۶۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز رگبار و رعدوبرق، بارندگی، وزش باد شدید موقت و گردوخاک در برخی نقاط استان‌های اردبیل و گیلان، شمال آذربایجان غربی و شرقی، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات زنجان، قزوین و شرق استان تهران داریم.

وی افزود: روز آینده در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، برخی نقاط گیلان، رگبار و رعدوبرق، بارندگی و وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک داریم، این شرایط جوی روز چهارشنبه ۲۲ شهریور در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران حاکم خواهد بود و روز‌های پنجشنبه و جمعه در سواحل خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی فعال است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته جاری، در شرق کشور وزش باد و گردوخاک تشدید می‌شود.

ضیائیان در باره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان پایتخت فردا صاف، گاهی با افزایش باد، اواخر وقت وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و روز چهارشنبه در تهران وزش باد شدید و گردوخاک داریم، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۴ و ۲۲ درجه خواهد بود.

وی افزود: آسمان مشهد روز آینده صاف، در برخی ساعات غبارآلود خواهد بود و در روز‌های چهارشنبه تا جمعه آسمان شهر مشهد صاف گاهی با افزایش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در مشهد ۲۹ و ۱۶ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با ۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای ۳ استان به دلیل تشدید فعالیت سامانه بارشی، گفت: از روز سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۱ تا روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۲، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، پیش‌بینی می‌شود.

‌وی افزود: در این راستا سیلابی‌شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلو‌های تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی، محتمل است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: توصیه می‌شود پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون شهری، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی، در دستور کار باشد. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده