شمار کشته‌های سیل «درنه» در لیبی به ۵۲۰۰ نفر رسید-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

شمار کشته‌های سیل «درنه» در لیبی به ۵۲۰۰ نفر رسید

سخنگوی وزارت کشور دولت مکلف از سوی پارلمان لیبی اعلام کرد که تعداد کشته‌های سیل در «درنه» بر اثر طوفان «دنیل» به ۵۲۰۰ نفر رسیده است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 12
کد خبر: ۲۰۳۸۳۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ طارق الخراز، سخنگوی وزارت کشور دولت مکلف از سوی پارلمان لیبی اعلام کرد که تعداد کشته‌های ناشی از طوفان «دنیل» و جاری‌شدن سیل در «درنه» به ۵۲۰۰ تن رسیده و ممکن است تعداد کشته‌های این سیل تنها در درنه به بیش از ۱۰ هزار نفر برسد.

این مقام لیبیایی که از ورودی شهر «فاجعه‌زده» درنه در شرق لیبی با آناتولی گفتگو می‌کرد در ادامه افزود: بسیاری از اجساد هنوز از آب دریا گرفته نشده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور دولت مکلف از سوی پارلمان لیبی اعلام کرد: تعداد افرادی که امروز پس از شناسایی توسط خانواده‌هایشان به صورت رسمی دفن شده‌اند به ۱۳۰۰ نفر می‌رسد.

الخراز در ادامه افزود: در نتیجه این طوفان، برخی خانواده‌ها به طور کامل جان باخته‌اند، به همین دلیل بسیاری از کشته‌ها شناسایی نشده‌اند و هنوز نمی‌توان آن‌ها را دفن کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: تعداد اجسادی که از آب گرفته نشده‌اند زیاد است و تیم‌های تخصصی امداد و نجات اعزامی از سوی ترکیه، امارات و مصر در حال اقدام برای از آب‌گرفتن اجساد جان‌باختگانی هستند که در نتیجه سیل به داخل دریا کشیده شده‌اند.

گفتنی است روز یکشنبه، طوفان «دنیل» شرق لیبی از جمله شهر‌های بنغازی، البیضاء، المرج، سوسه و درنه را درنوردید و هزاران کشته و ناپدید و ویرانی بسیاری از زیرساخت‌های این مناطق را در پی داشت. / آناتولی

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده