کانادا 6 مقام ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

کانادا 6 مقام ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرد

وزارت امور خارجه کانادا روز جمعه 6 مقام ایرانی را به بهانه آن چیزی که نقض حقوق بشر توصیف کرده، به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 September 16
کد خبر: ۲۰۴۱۲۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ کانادا روز جمعه تعدادی از مقام‌های ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر به لیست تحریم‌های خود افزود.

 

در تحریم‌های جدید کانادا، شش مقام ایرانی از ورود به این کشور سردسیر در آمریکای شمالی منع می‌شوند.

 

در این تحریم‌ها نام «عبدالحسین خسروپناه» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دیده میشود. این چهاردهمین دور تحریم‌های کانادا طی 11 ماه گذشته به شمار می‌آید. طی این مدت 31 نهاد و 129 فرد ایرانی توسط کانادا مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

 

از سوی دیگر وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز روز جمعه به بهانه‌های دروغین حقوق بشری و تلاش برای دخالت در امور داخلی و ایجاد تنش و ناآرامی در جمهوری اسلامی ایران، تحریم‌های جدیدی را اعلام کرد.

 

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اُفک) وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که خبرگزاری «فارس»، خبرگزاری «تسنیم» و شبکه «پِرِس تی‌وی» به لیست تحریم‌های این کشور اضافه شدند.

 

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا شده که ۲۵ شخص از جمله «پیام تیرانداز» مدیرعامل خبرگزاری فارس و ۴ مؤسسه رسانه‌ای (رسانه‌های فوق‌الذکر بعلاوه شرکت یافتار پژوهان پیشتاز یارانش) به بهانه «سرکوب آزادی بیان و محدود کردن دسترسی آزاد» به اطلاعات را تحریم کرده است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار