پلیس فتا: سایت دیوار باید بسته شود-راهبرد معاصر

پلیس فتا: سایت دیوار باید بسته شود

رئیس پلیس فتای تهران از مقامات قضائی خواست تا سایت خرید و فروش دیوار را بدلیل فروش مقادیر زیادی از وسیله‌های ممنوعه ببندد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 28
کد خبر: ۲۰۵۴۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ خرید و فروش آنلاین و اینترنتی به موازات رشد اینترنت در سطح کشور به نحو چشمگیری افزایش یافته است، امری که جدای از مزایای آن؛ معضلاتی را نیز برای جامعه در سطوح امنیتی و فرهنگی فراهم آورده است. مسئله‌ای که بیش از هر ارگان، پلیس فتا را به خود درگیر نموده است.


رئیس پلیس فتا در همین زمینه به گفتگو با ایلنا پرداخته و به خرید و فروش دوربین‌های مخفی و ابزار شنود در سایت‌ دیوار واکنش نشان داد.


سرهنگ تورج کاظمی (رییس پلیس فتا تهران بزرگ) به خرید و فروش لوازم جاسوسی مانند دوربین‌های مخفی و ابزار شنود در سایت دیوار، درباره رصد و نظارت بر این سایت گفت: این یک موضوع قدیمی است و بارها بارها از سوی پلیس اعلام شده است که این سایت اقدامات غیرقانونی انجام می‌دهد و مرتکب تخلف می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این سایت فضایی را برای جولان مجرمان فراهم می‌کند، ادامه داد: ما چندین بار به مراجع قضایی اعلام کردیم، تنها راه علاج، بستن سایت دیوار است و هیچ راه دیگری ندارد، چراکه این سایت نمی‌تواند فضا را برای کاربرانش امن کند و ایجاد امنیت در این سایت کار پلیس نیست. وقتی موارد محتوای مجرمانه در این بستر منتشر می‌شود پلیس چه کاری می‌تواند انجام دهد. پلیس بارها و بارها هم به دادستان سابق تهران در سال ۹۷ و هم به دادستان فعلی تهران در سال ۹۸ اعلام کرده که این فضا، آلوده، مجرمانه و قابل تعقیب است و تنها راه تا اصلاح این روند و حل مشکل، مسدودسازی این سایت خدمات‌رسان است.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا خرید و فروش دوربین‌های مخفی و اداوات شنود در فضای مجازی جرم است، ادامه داد: براساس قانون خرید و فروش دوربین‌های مخفی که بیشتر جنبه جاسوسی دارند، جرم محسوب می‌شود. در حقیقت هرچیزی که در فضای حقیقی جرم است در فضای مجازی نیز جرم محسوب می‌شود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده