واکنش وزارت خارجه روسیه به موضع آلمان در کی‌یف-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

واکنش وزارت خارجه روسیه به موضع آلمان در کی‌یف

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز به سخنان وزیر خارجه آلمان در کی‎‌یف پاسخ داد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 02
کد خبر: ۲۰۶۷۰۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه به سخنان وزیر خارجه آلمان در کی یف پاسخ داد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این مواضع گفت: یا ما در حال پیوستن به اتحادیه اروپا هستیم یا او چرخش ۳۶۰ درجه را فراموش کرده است.

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان ساعاتی پیش اعلام کرد که اتحادیه اروپا به زودی از لیسبون (پایتخت پرتغال) تا لوهانسک (منطقه‌ای در شرق اوکراین که به روسیه الحاق شده است) گسترش خواهد یافت.

وزیر خارجه آلمان در جریان سفر خود به کی یف برای شرکت در نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا، تاکید کرد که آینده اوکراین در اتحادیه اروپا نهفته است.

بائربوک در این باره ادعا کرد که دوستان و شرکای اروپایی از اوکراین در این مسیر حمایت خواهند کرد. وزیر امور خاجه آلمان همچنین افزود که اوکراین، در بحبوحه درگیری با روسیه، آماده اجرای اصلاحات چشمگیر برای پیوستن به اتحادیه اروپا است.

چندی پیش، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا اعلام کرده بود که گسترش اتحادیه اروپا بحثی ضروری است و در ماه‌های آینده گفتگو‌ها برای پیوستن برخی کشور‌ها به این اتحادیه آغاز خواهد شد.

وی دراین‌باره گفت: اتحادیه اروپا تصمیم دارد گفتگو‌ها درباره پذیرش اوکراین و چند کشور دیگر را تا اوایل ماه اکتبر (تقریباً یک ماه دیگر) آغاز کند. / اسپوتنیک

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار