دستگیری مقام پنتاگون به دلیل گرداندن حلقه مبارزه سگ‌ها-راهبرد معاصر

دستگیری مقام پنتاگون به دلیل گرداندن حلقه مبارزه سگ‌ها

یک مقام وزارت دفاع آمریکا به دلیل گرداندن حلقه مبارزه سگ‌ها دستگیر و متهم شده است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۵ - ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 03
کد خبر: ۲۰۶۸۶۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ منابع خبری بین‌المللی امروز سه‌شنبه گزارش داده‌اند یک مقام وزارت دفاع آمریکا به دلیل گرداندن حلقه مبارزه سگ‌ها دستگیر و متهم شده است.

روزنامه ایندیپندنت نوشته «فردریک داگلاس مورفیلد» ۶۲ ساله که معاون امور اطلاع‌رسانی در دفتر فرماندهی، کنترل و ارتباطات وزارت دفاع آمریکا است طی دو دهه گذشته این حلقه را گردانده است.

دفتر دادستان کل ایالت مریلند در بیانیه‌ای اعلام کرده مورفیلد به ترویج روید‌های مبارزه حیوانات اشتغال داشته است. در این بیانیه تصریح شده که مورفیلد برای ارتباط گرفتن برای افرادی در سراسر ایالات متحده و گفتگو با آن‌ها درباره رویداد‌های مبارزه سگ‌ها پیام‌های رمزگذاری‌شده به آن‌ها ارسال کرده است.

یکی از همکارن او فردی ۴۹ ساله به نام «دامون فلیث» بوده است. این دو نفر با یکدیگر درباره نحوه تربیت سگ‌ها برای رویداد‌های غیرقانونی مبارزه بحث کرده‌اند. آن‌ها علاوه بر این اقدام به تبادل ویدئو درباره چنین رویداد‌هایی کرده و درباره شرط‌بندی روی مبارزه سگ‌ها نیز حرف زده‌اند.

مورفیلد علاوه بر این با همدستانش درباره نحوه پنهان کردن این رویداد از پلیس صحبت کرده است. روزنامه ایندیپندنت گفته بعد از اینکه محل سکونت این دو نفر توسط پلیس مورد جستجو قرار گرفت ۱۲ سگ در منزل آن‌ها کشف شد.

پلیس گفته اتاقی که سگ‌ها در آن نگهداری می‌شدند حاوی اقلامی بودند که برای آموزش دادن به سگ‌ها برای مبارزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از دستگاه‌های کشف‌شده در این محل یک وسیله الکتریکی بود که ظاهراً از آن برای اعدام کردن سگ‌های بازنده استفاده می‌شود.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است عملیات‌های مورفیلد و فلیث هنگام تحقیقات اف‌بی‌ای بر روی یک حلقه مبارزه سگ‌ها به نام «DMV Board» کشف شده است. اف‌بی‌آی متوجه شد که مورفیلد به اعضای اینگروه متصل است و از طریق تلگرام با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

این گزارش حاکی است مورفیلد دست‌کم از سال ۲۰۰۲ اقدام به برگزاری رویداد‌های مبارزه سگ کرده است. روزنامه ایندیپندنت نوشته هر یک از دو متهم در صورت مجرم شناخته شدن به تحمل حداکثر ۵ سال حبس محکوم خواهند شد.

سخنگوی پنتاگون گفته که از این وزارتخانه از اتهامات مطرح شده علیه مورفیلد مطلع است. وی همچنین افزوده که مورفیلد دیگر در محل کار خود نیست. با وجود این، وی توضیح نداده که آیا منظورش این است که او از کار تعلیق شده است یا خیر. /فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده