السودانی: اجازه استفاده از عراق برای تجاوز به خاک همسایگان را نمی‌دهیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

السودانی: اجازه استفاده از عراق برای تجاوز به خاک همسایگان را نمی‌دهیم

نخست وزیر عراق بار دیگر تأکید کرد این کشور اجازه نخواهد داد از خاک آن برای تجاوز به خاک کشوری به ویژه همسایگان استفاده شود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 04
کد خبر: ۲۰۶۹۰۸

به گزارش راهبرد معاصر، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق بار دیگر تأکید کرد که این کشور حاکمیت هیچ کشور دیگری را نقض نخواهد کرد و بغداد اجازه نخواهد داد از خاک آن برای تجاوز به خاک هیچ کشوری به ویژه همسایگان استفاده شود.

 

به گزارش المعلومه، وی در مراسم یادبود «جلال طالبانی» رئیس جمهور پیشین عراق گفت: قطعاً قادر به تحمیل اراده قانون اساسی، حفاظت از خاک عراق در برابر هرگونه سو استفاده و حفظ حاکمیت آن هستیم و این یک تعهد ملی مسؤولانه است که از آن پا پس نخواهیم کشید.دستمان را به سوی همه برادران و دوستان برای ایجاد بهترین روابط با کشور‌های همسایه دراز می‌کنیم.

 

نخست وزیر عراق افزود: ما در این دولت که به پایان سال اول خود نزدیک می‌شود، به روابط خارجی مبتنی بر ارتباط با ملت‌ها بر اساس منافع عالی ملی خود باور داریم.

 

«عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق در گفتگو با شبکه ۶۹۴ عراق اظهار داشت: فعالیت‌ها برای تقویت کنترل مرز سلیمانیه و ایران با ساخت تاسیسات و توسعه لوازم و امکانات در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه در مرز سلیمانیه تحرکاتی غیرعادی وجود دارد و دستورات نخست وزیر برای توجه به آن نیز مشخص است، افزود: بیش از ۴۰ نوع از لوازم و تجهیزات کنترلی برای بسته شدن نوار مرزی سلیمانیه و ایران به تیپ ۲۱ مرزبانی ارسال شده است.

 

در همین راستا، فؤاد حسین وزیر امورخارجه عراق نیز ۲۸ شهریورماه که به تهران سفر کرده بود، در این رابطه گفت:ما متعهد به قانون اساسی عراق هستیم. قانون اساسی ما به هیچ سازمان یا گروهی اجازه حمله به کشور‌های همجوار از خاک عراق را نمی‌دهد. ما همچنین با این گروه‌ها در چارچوب قانون اساسی مبارزه می‌کنیم. خوشبختانه، توانستیم حملات را از طریق گفت وگوی مثبتی که با طرف ایرانی داشتیم متوقف کنیم./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده