اپل بخاطر جاسوسی از مشریانش عذرخواست!-راهبرد معاصر

اپل بخاطر جاسوسی از مشریانش عذرخواست!

شرکت اپل به دلیل آنکه افرادی خارج از این شرکت امکان دسترسی به اطلاعات کاربرانش را داشته‌اند عذرخواهی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 29
کد خبر: ۲۰۷۰۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ روزنامه گاردین چندی پیش فاش کرده بود که شرکت آمریکایی اپل از کاربران گوشی های آیفون جاسوسی می کند.

 

روزنامه گاردین نوشته بود که شرکت اپل از نرم افزار ”دستیار صوتی“ گوشی های تلفن همراه آیفون جاسوسی می کند. به نوشته این روزنامه، اپل با پیمانکارانی قرارداد بسته است که از نرم افزار دستیار صوتی گوشی های تلفن همراه به نام (siri) برای جاسوسی استفاده می کنند.

 

حال آسوشیتدپرس گزارش داده که اپل به دلیل آنکه اجازه داده افرادی خارج از شرکت به محاورت ثبت شده مردم در دستیار هوشمندش (سیری) گوش کنند، عذرخواهی کرده است.

 

اپل علاوه برعذرخواهی، دوباره تاکید کرده  بدون اجازه مشتریان ثبت محاورات آنها را متوقف می کند.

 

چنانچه مشتری به اپل اجازه دهد صوت او ثبت شود، فقط کارمندان اپل اجازه دارند برای ارتقای این سرویس اطلاعات ثبت شده را بررسی کند. این در حالی است که قبلا این شرکت پیمانکارانی را استخدام کرده بود تا به برخی اطلاعات ثبت شده، گوش دهند.

 

در بیانیه اپل آمده است: متوجه شده ایم که درعمل به ایده آل های خود کوتاهی کرده ایم و عذرخواهی می کنیم.

 

این شرکت از سوی مجله فوربز یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی آمریکا و جهان برای هشتمین سال پیاپی (از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۸) به عنوان با ارزش‌ترین برند جهان انتخاب شد.

 

در ماه اوت سال ۲۰۱۸ ارزش سهام شرکت اپل در بازار از مرز یک تریلیون دلار گذشت. این اولین باری است که مجموع ارزش سهام یک شرکت به چنین سطحی می‌رسد و به این ترتیب اپل به نخستین شرکت در جهان با ارزشی بیش از یک تریلیون دلار تبدیل شد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده