سفیر رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان: جنگ در غزه طولانی خواهد بود-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سفیر رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان: جنگ در غزه طولانی خواهد بود

سفیر رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان دوشنبه شب گفت که جنگ در غزه طولانی خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۳ - ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 09
کد خبر: ۲۰۷۷۷۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ «جورج دیک» سفیر رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان دوشنبه شب گفت که جنگ در غزه جنگ طولانی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، مقامات باکو تاکنون به طور آشکار از رژیم صهیونیستی در جریان نبرد اخیر با حماس حمایت نکرده‌اند. این در حالی است که باکو و تل‌آویو روابط گرمی به ویژه در حوزه نظامی دارند.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای خواستار تنش زدایی بین حماس و رژیم صهیونیستی شد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما خشونت علیه غیرنظامیان در منطقه درگیری بین اسرائیل و فلسطین را محکوم می‌کنیم. ما به خاطر از دست دادن غم انگیز بسیاری از غیرنظامیان در اسرائیل و نوار غزه تسلیت عرض می‌کنیم و خواستار تنش‌زدایی فوری هستیم.»

عملیات مقاومت فلسطین تحت عنوان «طوفان الاقصی»، صبح روز (شنبه)، آغاز شد و همچنان ادامه دارد. طی این عملیات بیش از هزار صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند.

«بروس هافمن» تحلیلگر ارشد اندیشکده آمریکایی «شورای روابط خارجی» روز یکشنبه در تحلیلی در زمینه توان موشکی حزب الله لبنان نوشت: «در سال ۲۰۰۶، حزب الله زرادخانه‌ای از ۱۵ هزار موشک در اختیار داشت. امروزه ۱۰ برابر این عدد را داراست. خطر یک جنگ دو جبهه یا شاید ۳ جبهه در صورت بروز خشونت در کرانه باختری، اسرائیل را تهدید می‌کند.» / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده