بلینکن از آمادگی آمریکا برای کمک به تل آویو در زمینه آزادی «گروگان‌ها» خبر داد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بلینکن از آمادگی آمریکا برای کمک به تل آویو در زمینه آزادی «گروگان‌ها» خبر داد

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از آمادگی واشنگتن برای کمک به آزادی اسرای تحت کنترل حماس خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 10
کد خبر: ۲۰۷۸۳۰

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت خارجه آمریکا از رایزنی تلفنی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در شامگاه دوشنبه خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا گفته این مکالمه تلفنی در راستای حمایت از اسرائیل در دفاع از خود در برابر حملات نیروهای حماس انجام شده است.

براساس گزارش شبکه سی ان ان، بلینکن ضمن ابراز همدردی با صهیونیستها بر تلاشهای آمریکا برای آزادی گروگانهای اسرائیلی که به دست نیروهای حماس اسیر شده‌اند تاکید کرد.

طبق گفته مقامات صهیونیستی، رزمندگان مقاومت حماس بیش از 100 نفر را اسیر کرده‌اند که در میان آنها اتباعی از برزیل، مکزیک و دیگر کشورها حضور دارند و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز گفته احتمال اینکه اتباع آمریکایی نیز در میان آنها باشند وجود دارند.

سی ان ان افزود: وزیر خارجه آمریکا همچنین با کاترین کولنا وزیر خارجه فرانسه گفت‌وگو کرده و از تلاشهای پاریس و بروکسل در زمینه اهداف غربی در برابر خشونتهای حماس تقدیر کرده است.

««ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام گفته در حملات هوایی شب گذشته و امروز به منطقه غزه، چهار نفر از اسرای دشمن صهیونیستی کشته شدند.

او همچنین گفت که در کنار اسرای صهیونیستی، نگهبانان فلسطینی آن‌ها نیز در این حملات به شهادت رسیده‌اند. هنوز آمار دقیق صهیونیست‌هایی که نیروهای مقاومت توانسته‌اند به اسارت بگیرند مشخص نیست، برخی منابع تا ۲۵۳ نفر نیز ذکر کرده‌اند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده