آمریکا: اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

آمریکا: اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، گفت که همه کشور‌های منطقه تأکید دارند که مردم فلسطین باید در کشور خود باقی بمانند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۸ - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 15
کد خبر: ۲۰۸۶۶۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا شامگاه امروز یکشنبه، بدون هیچ اشاره‌ای به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، مدعی شد که به سختی می‌توان اقدامات حماس علیه اسرائیل را توصیف کرد.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین ساعاتی پیش اعلام کرد که تعداد شهدای تجاوز صهیونیست‌ها به غزه به ۲۶۷۰ شهید و بیش از ۹۶۰۰ مجروح رسیده است.

بلینکن با این ادعا که رژیم صهیونیستی حق دارد از خود دفاع کند، به شبکه خبری العربیه گفت: مذاکرات مفیدی در منطقه داشتیم تا مانع از گسترش درگیری در غزه شویم. غیر نظامیان هم نباید به خاطر اقدامات حماس، دچار مشکل شوند.

وی با بیان اینکه به همراه شرکای خود رسیدن کمک‌ها به نوار غزه را تضمین خواهند کرد، تصریح کرد: حماس در اسرائیل کشتار انجام داده است و هیچ دولتی نمی‌تواند این مسئله را بپذیرد.

رژیم صهیونیستی اخیرا فقط در یک روز سه بار جنایت مرتکب شد و با بمباران مردم بی‌گناه غزه، بیش از ۷۰ فلسطینی را به شهادت رساند. بیشترین قربانیان صهیونیستها، زنان و کودکان هستند.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه همه شرکای این کشور در منطقه بر باقی ماندن مردم فلسطین در سرزمین خود تأکید دارند، گفت: همه کشور‌های منطقه نگران گسترش دامنه درگیری هستند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال آزادی اسرای اسرائیلی در بند حماس است، مدعی شد که راهکار دو دولتی، آینده بهتری برای مردم فلسطین و صهیونیست‌ها به همراه خواهد داشت. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار