پیام معنادار رهبر انقلاب اسلامی خطاب به صهیونیست‌ها-راهبرد معاصر
فرود بالگرد حامل رئیس‌جمهور به علت مه‌آلود بودن هوا محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است آیت الله رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است بانکی‌پور: امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق قلب استکبار را هدف گرفتیم وزیر کشور: کمبودهای قانونی درباره نگهداری حیوانات را باید تکمیل کنیم قالیباف: گزارش نظارتی در خصوص تامین اقلام اساسی سه شنبه در مجلس قرائت می‌شود ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی سیل مشهد دستور کار مجلس امروز 30 اردیبهشت 1403
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

پیام معنادار رهبر انقلاب اسلامی خطاب به صهیونیست‌ها

جمهوری اسلامی ایران درباره تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حوزه‌های سیاسی و راهبردی پیام هشدار خود را به صهیونیست‌ها داده است. در این راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان لزوم محاکمه صهیونیست‌های جنایتکار فرمودند، اگر جنایت رژیم صهیونیستی در غزه ادامه یابد، کسی نمی‌تواند جلوی مسلمانان و نیروهای مقاومت را بگیرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 19
کد خبر: ۲۰۸۹۴۹

پیام معنادار ولی امر مسلمین جهان خطاب به صهیونیست‌ها

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ امام خامنه ای (حفظه الله)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور به جنایت های اخیر رژیم کودک کش صهیونیستی واکنش نشان دادند و فرمودند: اگر جنایت رژیم صهیونیستی ادامه یابد، کسی نمی‌‎تواند جلوی مسلمانان و نیروهای مقاومت را بگیرد. رژیم غاصب صهیونیستی باید محاکمه شود. بنابر اطلاعات متعدد ما، سیاست جاری هفته اخیر داخل رژیم صهیونیستی را آمریکا‌یی‌ها تنظیم می‌کنند. آمریکا در جنایت های اخیر مسئول است و بمباران‌ باید فوری متوقف شود.


در این دیدار حسینیه امام خمینی (ره) به تمثال شهیدان چمران، طهرانی مقدم، فخری‌زاده، علی محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد، احمدی روشن و کاظمی آشتیانی، شهدای علمی، هسته ای و دفاعی کشورمان مزین بود، شخصیت های برجسته ای که یک نکته بارز داشتند؛ رژیم صهیونیستی عامل مستقیم شهادتشان است.

صهیونیست ها شکست اطلاعاتی و نظامی سنگینی خورده اند و برای سرپوش گذاشتن بر آن، به گسترش حملات خود علیه غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها در نوار غزه روی آورده اند


رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: امروز در قضیه غزه واکنش بر دوش همه وجود دارد و باید واکنش نشان دهیم. عده‌ای گرسنه‌اند، عده‌ای زیر بمباران‌اند، عده‌ای صدتا صدتا به شهادت می‌رسند. عالم، چه عالم دانشگاه، چه عالم حوزه باید تلاش کند حق را بشناسد و در کنار حق بایستد. نگاه ‌کردن بی‌تفاوت برای عالم و دانشمند جایز نیست.

 


هشدار ایران درباره گشایش دیگر جبهه های مقاومت

با گذشت بیش از 10 روز از آغاز عملیات مقاومت با عنوان «طوفان الاقصی» در فلسطین اشغالی، ناظران معتقدند ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه ممکن است به گسترش دامنه درگیری و خارج شدن اوضاع از کنترل صهیونیست ها منجر شود. این در حالی است که صهیونیست ها شکست اطلاعاتی و نظامی سنگینی خورده اند و برای سرپوش گذاشتن بر آن، به گسترش حملات خود علیه غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها در نوار غزه روی آورده اند و در تلاش هستند بیش از 1 میلیون نفر از فلسطینیان ساکن در این منطقه محاصره شده را آواره کنند.


جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار محور مقاومت در خط مقدم رایزنی های سیاسی با طرف‌های منطقه‌ای درگیر در مناقشه قرار دارد و در این راستا حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان چندی پیش از چهار پایتخت عربی بازدید کرد تا پیام بازدارنده مقاومت را در برابر ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی به گوش بازیگران منطقه ای برساند.


جمهوری اسلامی ایران در جنگ غزه علاوه بر حمایت از مقاومت فلسطین، رویکردی منطقی در پیش گرفت و فلسطینیان را در هرگونه تصمیم گیری برای آتش بس یا تداوم درگیری مختار و مستقل دانست. تهران معتقد است، مناقشه کنونی از منظر منطقه‌ای و بین‌المللی وحشیانه‌ترین و خونبار‌ترین جنایت های رژیم صهیونیستی و البته سرنوشت‌سازترین نبرد بر سر آرمان فلسطین و تعیین سرنوشت رژیم جنایتکار صهیونیستی است. وزیر امور خارجه کشورمان هشدار داد، ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ممکن است به گسترش دامنه درگیری و خارج شدن اوضاع از کنترل منجر شود.


وی در گفت وگو با شبکه الجزیره عنوان کرد، منطقه و بازیگران آن تماشاگر باقی نخواهند ماند و ادامه تجاوزات و نبود راه حل سیاسی هیزمی بر آتش جنگ می افزاید و ممکن است اوضاع از کنترل خارج شود. طبعاً در صورت گسترش دامنه جنگ، خسارت های سنگینی متوجه آمریکا خواهد شد و اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی از سیاست خود دست برندارند، دامنه جنگ به وضعیت فعلی منحصر نمی شود.

مناقشه کنونی از منظر منطقه‌ای و بین‌المللی وحشیانه‌ترین و خونبار‌ترین جنایت های رژیم صهیونیستی و البته سرنوشت‌سازترین نبرد بر سر آرمان فلسطین و تعیین سرنوشت رژیم جنایتکار صهیونیستی است


وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ما به وسیله حامیان رژیم صهیونیستی به آنها اطلاع دادیم، اگر جنایت هایشان در غزه متوقف نشود، فردا دیر خواهد بود. پایگاه خبری اکسیوس نیز گزارش کرد، ایران به وسیله سازمان ملل متحد پیام هشدارآمیزی برای رژیم صهیونیستی ارسال کرده است که اگر عملیات نظامی در غزه ادامه یابد، مداخله خواهد کرد.

 


آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان نیز در تماس با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود تأکید کرد، اگر کشتار فلسطینیان و محاصره غزه پایان نیابد، صحنه درگیری گسترش خواهد یافت و گروه های مقاومت در تشخیص اقداماتشان و تصمیم گیری مستقل عمل می کنند.


 
واکنش حزب الله لبنان

همزمان با هشدارهای بین المللی و نگرانی طرف های غربی از گسترش درگیری، مناطقی از جنوب لبنان شاهد افزایش تنش و حملات متقابل ارتش رژیم اشغالگر قدس، حزب الله لبنان و نیز گروه های فلسطینی مستقر در آنجا بود.


یکشنبه گذشته حزب الله لبنان اعلام کرد، در واکنش به شهادت یک خبرنگار و زخمی شدن چند نفر دیگر بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی، یک مرکز ارتش این رژیم را با موشک های هدایت شونده هدف قرار داد که به کشته و زخمی شدن چندین صهیونیست منجر شد.


با وجود افزایش بمباران های متقابل، تنش میان دو طرف همچنان محدود است که در حال حاضر استنباط می شود حزب الله قصد دارد عملیات رژیم صهیونیستی را برای تنش زایی و گسترش درگیری به سمت مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی کنترل کند.


حزب الله در روزهای گذشته از شهادت شماری از نیروهایش و مجروح شدن شماری دیگر از افراد غیرنظامی به دنبال حملات راکتی به شهرک های جنوب لبنان به وسیله رژیم صهیونیستی خبر داده بود. این در حالی است که ارتش صهیونیستی ممنوعیت رفت و آمد اعمال کرده و از شهرک نشینان خواسته است در پناهگاه های مناطق نزدیک به مرز لبنان باقی بمانند.


امیرعبداللهیان شنبه گذشته تعیین ساعت صفر حملات را در اختیار حزب الله لبنان عنوان کرد و گفت، مقاومت است که تصمیم می گیرد جبهه های جدیدی به روی صهیونیست ها بگشاید. وی در نشست خبری در سفارت ایران در بیروت افزود: مقاومت لبنان در شرایط بسیار خوبی به سر می برد و آماده پاسخگویی به حملات صهیونیست هاست. آنها تمام گزینه های احتمالی را روی میز قرار داده اند و در صورت ادامه جنایت ها، تعیین ساعت صفر حمله در دستان مقاومت است.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده