سکوت معنادار غرب در قبال نسل‌کشی صهیونیست‌ها-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

سکوت معنادار غرب در قبال نسل‌کشی صهیونیست‌ها

درحالی‌که شهادت خیل کودکان فلسطینی برای هیچ فردی قابل تحمل نیست، غربی‌ها نسبت به قتل و جنایت‌ها سکوت پیشه کرده‌اند و بدتر اینکه از قاتل حمایت می‌کنند. مقام‌های غربی در مقابل انسانیتی قد علم کرده‌اند که مردمان خودشان با آن مخالف‌اند، چنانچه شاهد اعتراضات گسترده مردم اروپا و آمریکا علیه این جنایت‌ها هستیم.
ملیحه زرین پور؛ کارشناس مسائل اجتماعی
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 21
کد خبر: ۲۰۹۴۶۷

سکوت معنادار غرب در قبال نسل‌کشی صهیونیست‌ها

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ جنایتکاران رژیم اشغالگر قدس با بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه مرزهای نقض حقوق بشر را درنوردیدند و این در حالی است که بسیاری از کشورهای غربی همچنان در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی و کشتار مردم فلسطین سکوت کرده اند؛ سکوتی معنادار که خوی نژادپرستانه و وحشی غربی ها را نسبت به کشتار انسان ها و حمایت از قاتل اثبات می کند.

 

جنایت بمباران بیمارستان المعمدانی با بمب های اهدایی آمریکا صدای برخی مدعیان غربی و حامی صهیونیست را هم درآورده و مردم دنیا و نه تنها مسلمانان، بلکه غیرمسلمانان را عصبانی کرده است

 
میک والاس، قانون گذار ایرلندی از سکوت کشورهای غربی در قبال کشتار فلسطینیان در غزه و حمایت آن‌ها از رژیم کودک‌کش صهیونیستی انتقاد کرد و با بیان آمار ناگواری از کشتار کودکان به نقل از سازمان ملل متحد گفت: تخمین زده می‌شود یک هزار کودک در ۱۰ روز در غزه به وسیله رژیم صهیونیستی کشته شده باشند، اما سران اتحادیه اروپا به سرزمین های اشغالی رفتند تا از جنایت های جنگی این رژیم علیه فلسطینیان حمایت کنند.
 


این آمار در حالی است که بمباران بیمارستان المعمدانی حدود ۵۰۰ شهید ازجمله ده ها زن، کودک، پزشک و پرستار بر جای گذاشت.

 
جنایت هولناک

طبق آخرین آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون قریب به ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در حملات رژیم صهیونیستی شهید شده اند که بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفرشان را کودکان تشکیل می دهند.
 
جنایت بمباران بیمارستان المعمدانی با بمب های اهدایی آمریکا صدای برخی مدعیان غربی و حامی صهیونیست را هم درآورده و مردم دنیا و نه تنها مسلمانان، بلکه غیرمسلمانان را عصبانی کرده است؛ جنایتی که از فرماندهی بسیاری از عملیات های رژیم صهیونیستی به وسیله نظامیان آمریکایی پرده برداشت.
 
جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی چنان هولناک بود که خیلی از دیدارهای دیپلماتیک جهان عرب با غربی ها را لغو کرد، اما در ساعات اولیه صهیونیست های وحشی برای کشتار زنان، کودکان، بیماران و ..‌. در بیمارستان جشن گرفتند. ارتش رژیم صهیونیستی در توئیتی طعنه آمیز و تحریک کننده عنوان کرد: به دلیل کمبود امکانات پزشکی ورود نظامی کردیم تا از درد و رنج بیماران بکاهیم!
 
آنچه مهم است، اینکه فاجعه به حدی سنگین بود، در مدت کوتاهی مواضع صهیونیست ها و حامیانشان تغییر کرد، توئیت ها پاک شد و سناریوی تازه ای در تبلیغات سیاسی-رسانه ای رژیم صهیونیستی شکل گرفت و آن این بود که بار جنایت خودشان را بر  دوش حماس بیندازند.

 
از آپارتاید تا نژادپرستی غرب

سکوت معنادار و حمایت چشم بسته غربی ها از جنایت های وحشیانه رژیم آپارتاید صهیونیستی به باور برخی کارشناسان ناشی از نگاه نژاد پرستانه و خوی وحشی غربی هاست؛ موضوعی که در تاریخ غرب و آمریکا در کشتار سرخپوستان، سیاه پوستان و برده داری های مدرن نمود دارد.
 
نکته قابل تأمل اینکه دولت های غربی و رهبران اتحادیه اروپا مدعی حقوق بشر هستند، اما به سرزمین های اشغالی می روند تا از جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان حمایت کنند. باید گفت، تاریخ کشورهای غربی سراسر نژاد پرستی، قتل و کشتار آدم هایی است که تنها جرمشان بومی بودن و سرزمین داشتن است.
 
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیش تر در اظهاراتی توهین آمیز فلسطینیان را حیوان خطاب کرده بود؛ جمله ای  که سایر مقام های غربی نیز به آن واکنش منفی نشان ندادند و حتی غربی ها اهمیتی برای پرپر شدن هزاران کودک فلسطینی در جنایت های هولناک رژیم کودک کش صهیونیستی قائل نیستند.
 
غربی ها حقوق بشر را دوگانه و سفارشی تعبیر می کنند، لذا به راحتی راهی سرزمین های اشغالی می شوند تا از جنایتکار طراز اول قرن حمایت و دست همکاری به سویش دراز کنند، زیرا یک سوی ماجرا رژیم صهیونیستی جنایتکار و طرف مقابلش انسانیت است که البته بویی از آن نبرده اند.
 
در حالی که شهادت خیل کودکان فلسطینی برای هیچ فردی که دارای درک انسانی است، قابل تحمل نیست، غربی ها نسبت به قتل و جنایت ها سکوت پیشه کرده اند و بدتر اینکه از قاتل حمایت صد درصدی می کنند.

 

غربی ها اهمیتی برای پرپر شدن هزاران کودک فلسطینی در جنایت های هولناک رژیم کودک کش صهیونیستی قائل نیستند.

 
مقام های غربی در مقابل انسانیتی قد علم کرده اند که مردمان خودشان با آن مخالف اند؛ چنانچه شاهد اعتراضات گسترده مردم اروپا و آمریکا علیه این جنایت ها هستیم. مقام های غربی در این جنایت ها بی طرف نیستند و اسلحه هایی ‌که در حملات صهیونیست ها به غزه استفاده می شود و کمک های مالی به رژیم غاصب غالباً از کشورهای غربی است؛ این یعنی غربی ها در میان کارزار غزه و نسل کشی مسلمانان ایستاده اند و چه بسا فرمانده اصلی این جنگ باشند.

 
آمریکا، فرمانده جنگ غزه

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونت در گزارشی نوشت، آمریکا فرماندهی جنگ غزه را به جای رژیم صهیونیستی برعهده گرفته است؛ ورود هواپیماهای آمریکایی، مداخله آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور این کشور موضوعاتی هستند که حمایت تمام قد آمریکا را از رژیم صهیونیستی نشان می‌دهند. پیش تر نیز نیویورک تایمز در گزارشی عنوان کرده بود، تل‌آویو از واشنگتن ۱۰ میلیارد دلار کمک نظامی اضطراری خواسته است. 

آمریکا فرماندهی عملیات  صهیونیست ها علیه غزه را برعهده گرفته و با ورود سلاح و کمک تاکتیکی و فرماندهی نظامی، درگیر این جنگ است. آنها در مصاحبه ها این رویکرد را انکار می کنند و از کشورهای اسلامی می خواهند دخالت نکنند تا دامنه جنگ گسترده نشود.
 
واقعیت این است، غربی ها نقشه شومی برای جهان اسلام و نسل کشی مسلمانان دارند؛ لذا همان گونه که جهان اسلام به دنبال جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه به خروش آمده و عصبانی است، می بایست تصمیمات درست و به موقعی اتخاذ کند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار