اخذ شهریه ۴۰ میلیونی در دبیرستان-راهبرد معاصر

اخذ شهریه ۴۰ میلیونی در دبیرستان

زاهدی نماینده کرمان در تذکری به وزارت آموزش و پرورش، نسبت به اخذ شهریه‌های کلان در برخی مدارس شدیدا انتقاد کرده و خواستار اصلاح این رویه شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 01
کد خبر: ۲۰۹۷۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ تعیین شهریه مدارس خصوصی و غیر انتفاعی و عدم دریافت هرگونه وجهی در مدارس دولتی به یکی از چالش‌های کلان جامعه در آستانه‌ی مهر ماه بدل می‌شود.

 

محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در تذکری در همین باره به وزارت آموزش و پرورش گفت: قبلا مصاحبه کردم و در رابطه با شهریه‌های نجومی بارها مطالبی بیان کردم، چرا برخی مدارس ابتدایی شهریه ٢٠ میلیون تومانی به بالا می‌گیرند و در برخی از دبیرستان ها نیز شهریه ٤٠ میلیون تومانی اخذ می‌شود؟ زمانی که بطحایی، استعفا داد، سخنگوی دولت عنوان کرد طی دو ماه نظام رتبه‌بندی اجرا می شود، اکنون سه ماه گذشته ولی لایحه آن به مجلس ارائه نشده است.

 

زاهدی در تذکری دیگر به وزیر اقتصاد گفت: خلاف قانون عمل کردن سازمان مالیاتی کشور مبنی بر افزایش وصول مالیات در سال جاری در استان کرمان نه تنها امکان تامین آن نیست بلکه موجب نارضایتی اصناف می‌شود، دستور اصلاح صادر شود، جای تعجب و تاسف است که از وام داده شده به تجار و صنایع هم مالیات گرفته می‌شود.

 

وی در تذکری به وزیر نیرو نیز بیان کرد: چرا علی‌رغم تذکرات متعدد درباره انتقال آب به کرمان، اقدام موثری صورت نگرفته است؟ تابستانی که در آن قرار داریم و روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیم  برای مردم کرمان سخت بود، قطعی آب روزانه آن هم در ساعات متوالی مردم را در عسر و حرج قرار داد. نباید صبوری و شکیبایی مردم را به منزله عدم مطالبه به حق آنها در رابطه با آب شرب تلقی کرد، ضمنا چرا نسبت به اتمام سد حوزه انتخابیه که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ٨٤ است، اقدامی صورت نمی‌گیرد؟ این سد ٩٣ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با بودجه اندکی به پایان می‌رسد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده