رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ چه ویژگی‌هایی دارد؟-راهبرد معاصر
سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است آیت الله رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است بانکی‌پور: امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق قلب استکبار را هدف گرفتیم وزیر کشور: کمبودهای قانونی درباره نگهداری حیوانات را باید تکمیل کنیم قالیباف: گزارش نظارتی در خصوص تامین اقلام اساسی سه شنبه در مجلس قرائت می‌شود ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی سیل مشهد دستور کار مجلس امروز 30 اردیبهشت 1403

رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ چه ویژگی‌هایی دارد؟

نیروی زمینی ارتش از صبح امروز یک رزمایش تحت عنوان اقتدار ۱۴۰۲ را با شرکت‌های یگان‌های مختلف خود در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان آغاز کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 27
کد خبر: ۲۱۰۵۲۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ رژه اقتدار نیروی زمینی ارتش از صبح امروز (جمعه، ۵ آبان‌ماه) با شرکت یگان‌های پیاده، زرهی، موشکی، توپخانه، هوانیروز، پهپاد، مهندسی، جنگ الکترونیک، جنگ نوین، سایبر، فاوا و هواپیماهای ترابری و پشتیبانی نیروی هوایی ارتش آغاز شد.

ارزیابی سطح توانمندی یگان‌های رزمی و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش، مرور تاکتیک‌های رزم زمینی، برآورد عملیاتی تسلیحات جدید، ارتقای توان بازدارندگی در مواجهه با تهدیدات نوین و همچنین توسعه‌ امنیت پایدار از جمله اهداف این رزمایش است.

نیروی زمینی ارتش طی سال‌های اخیر از ایجاد ۴ ویژگی دور زن، دقیق زن، هوشمندی، قابلیت اتوماسیون و شبکه محور شدن تجهیزات خود خبر داده بود و قرار است در این رزمایش ۴ ویژگی مذکور در مراحل مختلف رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نزاجا مورد ارزیابی قرار بگیرد.

در مرحله نخست این رزمایش، انتقال زمینی و هوایی ۴ تیپ رزمی، یک گروه مهندسی رزمی، یک گروه توپخانه و دیگر نیروها را به صورت همزمان از مناطق مختلف کشور، تحت امر قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق اجرا خواهد شد.

در مرحله بعدی اجرای عملیات شناسایی و جمع‌آوری اخبار و اطلاعات را با استفاده از سامانه‌های پهپادی، الکترونیکی، شنود الکترونیکی نیروهای اطلاعاتی در دستور کار یگان های نیروی زمینی ارتش قرار دارد.

در مرحله سوم و چهارم این رزمایش نیز هدایت و اجرای عملیات پدافند ساحلی، طرح‌ریزی و اجرای عملیات شبانه هوانیروز را در دستور کار قرار داده و در مرحله نهایی طرح‌ریزی و اجرای عملیات آفندی به منظور انهدام نیروهای مهاجم در منطقه سرپل اجرا خواهد شد‌‌./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار