تیراندازی در فلوریدا با ۲۰ کشته و زخمی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تیراندازی در فلوریدا با ۲۰ کشته و زخمی

پلیس فلوریدا اعلام کرد تیراندازی در پی درگیری یکشنبه بین دو گروه در شهر «تامپا»، دو کشته برجا گذاشت و ۱۸ نفر را راهی بیمارستان کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 29
کد خبر: ۲۱۰۹۰۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ پلیس ایالت فلوریدا آمریکا اعلام کرد تیراندازی در پی درگیری بامداد یکشنبه (به وقت محلی) بین دو گروه در شهر «تامپا» در جریان جشن‌های هالووین، دو کشته برجا گذاشت و ۱۸ نفر را راهی بیمارستان کرد. یکی از مظنونان در بازداشت است و حداقل یک نفر دیگر تحت تعقیب است.

به گزارش «آسوشیتد پرس»، این درگیری در منطقه‌ای رخ داد که چند باشگاه شبانه در آن وجود دارد و در زمان تیراندازی افراد زیادی در محل حضور داشتند.

«لی برکاو» رئیس پلیس تامپا در کنفرانس مطبوعاتی از محل حادثه گفت یکی از مظنونان خود را تسلیم کرد و بازرسان بر این باور هستند که دستکم دو نفر تیراندازی کرده‌اند. وی افزود پلیس همچنان مشغول تحقیق درباره علت نزاع بین دو گروه مذکور است.

این حادثه چند روز بعد از آن رخ داده که در یک حادثه تیراندازی مرگبار در ایالت «مین» آمریکا دست‌کم ۲۲ نفر کشته و تعداد زیادی دیگر زخمی شدند. 

مطالعاتی که در سالنامه پزشکی داخلی آمریکا در فوریه منتشر شد، نشان می‌دهد مالکیت سلاح در سال‌های اخیر در آمریکا افزایش یافته، به طوریکه ۷.۵ میلیون بزرگسال آمریکایی بین ژانویه ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۱ مالکان جدید سلاح شدند.

متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده حق حمل سلاح را تضمین می‌کند و حدود یک سوم از بزرگسالان آمریکایی می‌گویند که شخصاً مالک سلاح هستند. با این‌حال، نظرسنجی ماه اکتبر ۲۰۲۲ گالوپ نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها طرفدار کنترل حمل سلاح هستند و ۵۷ درصد از سخت‌تر شدن قوانین حمل سلاح استقبال می‌کنند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار