حاجی دلیگانی: دولت به حرکتش برای ابلاغ آیین اعطای وام مسکن روستایی سرعت ببخشد-راهبرد معاصر

حاجی دلیگانی: دولت به حرکتش برای ابلاغ آیین اعطای وام مسکن روستایی سرعت ببخشد

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در توضیحاتی بر لزوم ابلاغ آیین نامه اعطای وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی تاکید کرد و گفت: دولت باید به حرکتش برای ابلاغ آیین‌نامه‌ها سرعت ببخشد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 31
کد خبر: ۲۱۱۲۵۲

به گزارش راهبرد معاصر، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم ابلاغ هر چه سریع‌تر آیین نامه اعطای وام 350 میلیونی مسکن روستایی از سوی دولت، گفت: یکی از اشکالاتی که به نظام اداری ما برمی‌گردد و همیشه منشا به وجود آمدن مشکلات زیادی بوده است دیر انجام دادن اقداماتی است که اگر به موقع انجام شود نتیجه بخش است ولی زمانی که دیر انجام می شود باز هم باید با همان هزینه انجام شود ولی آثار مثبت آن برای کشور کاهش پیدا می کند.

 

وی افزود: سال گذشته دولت آیین نامه اعطای وام 200 میلیونی مسکن روستایی را تصویب کرد و مبلغ را هم خیلی خوب افزایش داد ولی انقدر این آیین نامه را دیر ابلاغ کرد و بعد هم بانک ها شروع به سنگ اندازی کردند که عده زیادی از مردمی که می خواستند از ان منتفع شوند، نتوانستند این وام را دریافت کنند.

 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در حال حاضر هم دولت اعلام کرده که آیین نامه اعطای وام 350 میلیونی مسکن روستایی تصویب شده است ولی هنوز خبری از ابلاغ آن نشده است در صورتی که در ماه هفتم سال قرار داریم و فصل سرد سال شروع شده است.

 

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه توضیح داد: متاسفانه این مشکل در همه زمینه ها به وجود می آید و آنچه را که باید از بیت المال یا امکانی را از مباحث تسهیلاتی پرداخت کنیم زمانی اجرا می کنیم که تاثیر خود را از دست می دهد.

 

وی افزود: یکی دیگر از اثرات ابلاغ دیر هنگام آیین نامه اعطای وام 350 میلیونی مسکن روستایی در بحث ساخت و ساز است که وقتی این آیین نامه دیر ابلاغ می شود، فصل کاری از بین می رود. متاسفانه این اشکال سالیان سال است که وجود داشته و همچنان وجود دارد.

 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه دولت باید حرکتش را برای ابلاغ آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی تسریع کند ادامه داد: دولت باید بداند که این نوع تاخیرها آثار زیان باری دارد و اثر آن کاری که بناست انجام شود را از بین می برد، چون فصل ساخت و ساز تمام می شود و به نوعی این مبلغ هزینه می شود که تاثیرش را در نوع و نحوه ساخت و ساز و هم در کشایشی که باید برای مردم ایجاد کند، دیگر ندارد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده