وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر عراق دیدار کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر عراق دیدار کرد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا عصر یکشنبه با نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۶ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 05
کد خبر: ۲۱۲۱۰۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق اعلام کرد که بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرده است.

بر اساس اعلام دفتر نخست وزیری عراق، وزیر خارجه آمریکا پس از این دیدار دقایقی قبل بغداد را ترک کرد. پیشتر منابع پارلمانی عراق از سفر قریب الوقوع بلینکن وزیر خارجه آمریکا به بغداد خبر داده بودند.

عضو کمیته روابط خارجی مجلس عراق روز شنبه در اظهاراتی سفر بلینکن به بغداد را بسیار مهم ارزیابی کرده بود. عامر الفایز سفر وزیر خارجه آمریکا به بغداد به ویژه اینکه منطقه و جهان در نتیجه جنگ غزه در شرایط حساسی به سر می‌برد و نیز به دلیل پیامد‌های خطرناک و بزرگ این جنگ بر منطقه و جهان، این سفر را بسیار مهم ارزیابی کرده بود.

وی اظهار کرد: طرف آمریکایی از دولت عراق می‌خواهد که به دلیل وزن منطقه‌ای خود، آرامش کشور را حفظ و از گسترش جنگ جلوگیری کند.

عضو کمیته روابط خارجی مجلس عراق افزود که همچنین موضوع ادامه هدف قرار گرفتن منافع و پایگاه‌های آمریکایی نیز در چارچوب مذاکرات بلینکن با مقامات عراقی قرار خواهد داشت.

سفر بلینکن به عراق در حالی انجام شد که در پی حمایت واشنگتن از حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، فراخوان‌ها و تحرکات علیه آمریکایی در عراق و درخواست‌ها برای بستن سفارت آمریکا رو به افزایش است با این حال وضعیت آینده روابط آمریکا و عراق به ویژه با حملات و هدف قرارگرفتن منافع و پایگاه‌های آمریکا در عراق مبهم است. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار