هشدار زرد هواشناسی؛ منتظر بارش‌های رگباری باشید-راهبرد معاصر

هشدار زرد هواشناسی؛ منتظر بارش‌های رگباری باشید

اداره کل هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای درباره افزایش ابرناکی، وقوع بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و درنواحی بادخیز استان با احتمال بروز خسارت هشدار سطح زرد صادر کرد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 06
کد خبر: ۲۱۲۲۹۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ در اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی آمده است: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی؛ استان خراسان رضوی از فردا ۱۴۰۲/۰۸/۱۶تحت تأثیر سامانه ناپایدار قرار خواهد گرفت که سبب افزایش ابرناکی، وقوع بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و درنواحی بادخیز استان با احتمال بروز خسارت همچنین کاهش دما در غالب نقاط استان خواهد شد.

وزش باد شدید همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید (در نواحی بادخیز با احتمال بروز خسارت) از سه شنبه بعدازظهر و طی چهارشنبه هفته جاری (بویژه نیمه شرقی و شمالی)، وقوع بارش‌های رگباری طی روز چهارشنبه با احتمال آبگرفتگی و روانآب (بویژه در نیمه شمالی و شرقی)، نفوذ جریانات نسبتا سرد شمالی و کاهش بین ۵ تا ۸ درجه‌ای دما بویژه نیمه شمالی که در نواحی سردسیر و کوهستانی دمای حداقل شبانه به صفر وکمتر از صفر درجه سلسیوس خواهد رسید و تشکیل مه، کاهش دید بویژه در محور‌های سردسیر و کوهستانی استان از جمله مواردی است که در توصیف سامانه جوی آمده است. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار