معبرگشایی آمریکا برای حمله داعش به ارتش سوریه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

معبرگشایی آمریکا برای حمله داعش به ارتش سوریه

برخی از رسانه‌ها از جمله المیادین از حمله عناصر داعش به مواضع ارتش سوریه در مرکز این کشور خبر دادند که بنا به ادعای برخی از منابع مخالفان این حمله دست‌کم ۲۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 08
کد خبر: ۲۱۲۵۸۵

به گزارش راهبرد معاصر، عناصر باقیمانده گروه تروریستی داعش بامداد امروز چهارشنبه از مناطق تحت اشغال ارتش آمریکا در شرق سوریه (التنف) به مراکز ارتش سوریه و نیروهای متحد آن در منطقه السخنه واقع در استان تدمر (مرکز سوریه) حمله انجام داده‌اند.

 

بنا به گفته منابع المیادین در این حمله، بیش از 20 تن کشته یا زخمی شده اند. منابع نزدیک به مخالفان دولت سوریه مدعی کشته شدن بین 20 الی 40 تن از نیروهای سوریه شده‌اند؛ ادعایی که هنوز از سوی دولت سوریه تأیید نشده است.

 

منطقه التنف در نزدیکی مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن قرار دارد و ارتش اشغالگر آمریکا سال‌هاست این منطقه را به اشغال خود درآورده و اقدام به ایجاد پایگاه در این منطقه کرده است. علی رغم پاکسازی شرق سوریه این منطقه با حمایت آمریکایی‌ها همچنان آلوده به تروریست‌ها بوده و عناصر باقیمانده داعش با حمایت و هدایت آمریکایی‌ها بارها از این منطقه حملات مرگباری را به ارتش سوریه کرده‌اند که در اثر آن‌ ده‌ها تن جان باخته‌اند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار