واکنش نماینده مجلس به رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس-راهبرد معاصر
سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است آیت الله رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است بانکی‌پور: امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق قلب استکبار را هدف گرفتیم وزیر کشور: کمبودهای قانونی درباره نگهداری حیوانات را باید تکمیل کنیم قالیباف: گزارش نظارتی در خصوص تامین اقلام اساسی سه شنبه در مجلس قرائت می‌شود ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی سیل مشهد دستور کار مجلس امروز 30 اردیبهشت 1403

واکنش نماینده مجلس به رد صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده بستان‌آباد درباره وجود ابهام در ردصلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیات‌های اجرایی گفت: مصمم هستیم تا قانون اجرا شود، شورای نگهبان نیز بدون شک به این موضوع توجه دارد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 14
کد خبر: ۲۱۳۵۴۷

به گزارش راهبرد معاصر،  غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 23 آبان‌ماه) قوه مقننه در تذکری، گفت: همه نطق‌ها و تذکرات بسته است، اتفاقات مهمی در کشور افتاده که از طرف مجلس قابل اغماض نیست. موضوعی در بحث انتخابات وجود دارد، 28 درصد از نامزدها نتوانسته‌اند از هیات های اجرایی تایید صلاحیت بگیرند، اعم از نمایندگان فعلی، نمایندگان ادوار، فعالان سیاسی و اجتماعی که عمدتاً منتقدان دولت هستند.

 

وی افزود:کار اگر بر مبنای قانون باشد، کسی اعتراضی ندارد، اما بسیاری از موارد برخلاف قانون صورت گرفته و تبصره ماده 60 که حدوداً 2 ماه پیش در مجلس مصوب شد نیز رعایت نشده است. در این ماده آمده است رد صلاحیت ها باید مستند به مدارک معتبر باشد. حتی نامه درخواست مستندات را از نامزدها تحویل نمی گیرند!

 

نماینده بستان آباد ادامه داد: هیات‌های اجرایی و رئیس هیات اجرایی موظف هستند این مستندات را به افراد رد صلاحیت شده بدهند تا آنها بتوانند اعتراض کنند و دلایل خود را بیاورند. هیات های اجرایی مهندسی شده اند و از طرف ستاد آقای رئیسی گردهم آمده اند یا دولت رضایت به این کار دارد، یا توسط هیات ها در حال مهندسی شدن است.

 

وی در ادامه خطاب به رئیس مجلس گفت: به عنوان رئیس مجلس که بر مسند ریاست پارلمان هستید، به این وضعیت ورود کنید، اجازه ندهید وضعیت دموکراسی و مردم سالاری دینی که یکی از اساسی ترین پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بیشتر از این آسیب ببیند.

 

* قالیباف: مصمم به اجرای قانون هستیم

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده بستان آباد اظهار کرد:حتما به عنوان مجلس اجرای قانون را دنبال می کنیم، طی روزهای گذشته در بخش اجرایی، بحث دخالت هایی که مطرح شد را پیگیری کردیم و بقیه موارد را نیز پیگیری می کنیم. مصمم هستیم قانون اجرا شود، البته بدون شک شورای نگهبان نیز به این امر توجه دارد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار